MEN TANKENE MINE FÅR DU

5. august 2012

Drittunger og mooning i Analya

Googlet

Ja altså, når jeg har noe på hjertet så klarer jeg ikke å sitte på fingrene, jeg klarer ikke!

Har lenge tenkt å si litt om unger, og drittunger. Det er jo 2 forskjellige ting. Unger er generelt ganske skjønne syns jeg. De fleste har god oppdragelse og de fleste har foreldre som vet at de oppdrar faktisk voksne.
Etter retten så er det mange som hevder at barnløse har ingen rett til å uttale seg når det gjelder unger, nettopp av den grunn at de ikke har unger selv. Men glem det!

Rekdal får noe pepper etter å ha ropt "drittunger" til noen geipende drittunger på fotballstadion. Heldigvis får han også masse støtte, for det skulle jo bare mangle at man må få si fra til en unge at den er en drittunge om den gjør noe en drittunge vanligvis gjør?
Hvis foreldrene har "glemt" å lære ungene at de ikke skal gjøre enkelte ting, geiping, spytting, mobbing og andre ting som gir dem (og andre) problemer når de blir større så må jo andre si fra.

Enkelte foreldre er redd for å innrømme at de har drittunger, og mange skylder ofte på at "Neida, de ER jo sånn for tiden ungene". Hallo. Foreldre som ikke kan ta ansvar for sine barns oppdragelse kan heller kjøpe seg en BlueRay-spiller å se meningsløse filmer resten av livet.

Vi som er barnløse ser lettere hvilke unger som er bra eller dårlig. Det verste vi vet er unger som er frekke, bortskjemte eller høylytte. Er de alle de 3 så har du et problem, og tro meg; de ungene får også et problem hvis de ikke får rett veiledning ganske kjapt.
Enkelte foreldre blir sure når man sier de har drittunger, ikke at man tør si det. Det går liksom ikke an å pakke det inn i bomull å si det pent heller, så da holder man seg enten unna eller holder kjeft.
Så Rekdal, stjerne i boka til deg!

Det er slike unger som flasher rompa i Alanya når de blir 18. Så blir de sendt ut av Tyrkia fordi de er respektløse.
Kyss meg, eller helst de 18-åringene, i rompa!
Makan til frekkhet. Her kommer folk i busslass for å utnytte landets naive holdning til hvem som trenger hjelp eller ikke, de bryter lover og de blir ikke sendt hjem!
Jada, kjære kranglefanter, vi nordmenn bryter også lover i Norge. Men vi bor her, og vi tar vår straff de gangene vi får den. Dessuten er det frekt, rett og slett frekt, å komme til et annet land fordi man er truet i sitt eget hjemland for så å bryte lovene der de kommer. Ikke rart de er truet hvis de er kriminelle, i sine land så blir de jo straffa.
Riktignok litt vel harde straffer i andre land, men det er episode 2 av denne diskusjonen.

Kan de ikke bare gjøre det enkelt? Jada, kom hit vi skal hjelpe deg, men gjør du noe som er kriminelt så ryker du på hue dit du kom fra.
Neida, fordi da blæh blih bluh arrrgggh.
Og pakk rasistkortet nedi lomma, og mangel-på-empati-kortet også. Jeg er den første som griner når jeg ser folk i vanskeligstilte land, men det kan ikke hindre meg i å synes det er for dumt at folk skal komme hit å bryte lover når vi selv ikke kan få lufte stumpen i Analya.

De fleste venninnene mine har ikke drittunger, takke faen for det.
Når jeg blir mamma, ja når, så skal jeg ikke få drittunger. Og blir de det så skal de sannelig få høre det. Av meg og.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar