MEN TANKENE MINE FÅR DU

7. september 2014

How to be a baby






Herlighet da, så liten tid man har til ting man gjorde før man fikk barn når man har barn!
Det er mange grunner til at Emma blir enebarn, blant annet dette med tid - hadde aldri rukket å lage et barn til med alt jeg har å gjøre.

Å blogge er jo luksus, føler for å spytte ut en haug med bokstaver bare for å markere meg nå når jeg kan. Bloggen min er så anderledes nå, den er litt mer mammete. Jeg har kanskje blitt litt voksen, endelig. Men like barnslig. 
Skatten min sover, ikke orker jeg å sy eller hekle, og alt husarbeid er enten gjort eller blir gjort når jeg gidder. Så her sitter jeg da, mellom en smekke med grøt på og dukken Åse mens lukten av nyvasket hår gradvis kveles av savnelukten etter Emma, allerede.

Vel, det jeg skulle skrive om er at midt i lekekassen til Emma fant jeg instruksjonsboken de får delt ut når de blir født. Den som lærer dem alt vi ikke skjønner hvordan de vet.
Jeg tenkte dele noe av innholdet i denne boken med dere, vedder på det stemmer med deres virkelighet også. Dette er bare små utdrag, det er altfor mye å gjengi egentlig. Som dere garantert skjønner.

"De første 3 månedene skal du bare ligge der du blir lagt å se uimotståelig søt ut. 
Smil når de smiler. 
Sov når du kjenner du er lei av å se de tåpelige fjesene som lager lyder de tror du synes er morsomme. Husk alltid å ikke avslør at du skjønner hvert eneste ord de sier. 
Når du passerer 3 måneder må du begynne med små skritt for å nå målet ditt. Som selvsagt er å vise at de elsker deg samme faen hva du gjør.
Start med små ting. Rull deg rundt fra mage til rygg og omvendt med jevne mellomrom for å bygge musklene, disse vil du trenge snart!

Når du blir ca 5-6 måneder skal du ha kommet godt i gang med mat. Mat er en viktig del av alt. Du skal selvsagt ikke nyse eller hoste før du spiser, bare mens du spiser.
Det oppfordres til å gni hendene først i området rundt munnen og deretter på klærne. Hvis du aner et øyeblikks uoppmerksomhet fra den som gir deg grøt eller middag skal du sporenstreks lange ut hånda og prøve legge hele hånden oppi fatet.
Du har kanskje begynt å få tenner, disse skal brukes. Hvis du er en av de som drikker mammamelk kan du sikkert begynne å nappe litt av og til mens du drikker for å få en forsmak på noe som blir en kulinarisk henrykkelse når du blir stor, kjøtt.
Får du flaske kan du heller bare ta en jafs når du liksom skal kose i halsgropa til mamma mens hun prøver å snike seg til å se Nyhetene mens hun liksom har all eyes on you.

Stellebordet. Stedet du tidligere bare lå stille på og lot de slenge deg rundt mens de skifta klær og bleier over en lav sko. Nå er det bare å slå seg løs.
Husk alltid strake ben når de prøver å  ta på bleie, dette gjelder også strømpebuksen. Hvis de lar deg sitte selv mens de skal trekke ned en body sørg for å prøve å få tak i alt i umiddelbar nærhet. Riv ut engangskluter, velt potetmelet, sleng bleien veggimellom og for all del - er det en bæsjebleie forsøk å nå ned med fingrene før de rekker å fjerne alt.

Når du leker skal du gjentatte ganger slå de ulike lekene i gulvet, de vil alle lage ulik lyd. Prøv gjerne å kaste dem. Spis litt på alle lekene, det er viktig å lære seg hva som kan bites i uten reaksjon fra de som tror de er Sjefen i huset. I perioder overser du lekene og konsentrerer deg om kun de tingene som ikke er leker, dette være seg ledninger, vesker, snusesker, garnnøster, gulvtepper, stoler og generelt alt som ikke ligger i eller nær lekeområdet du har fått tildelt.
Grensene på det må du sprenge, hyppig og med stadig større radius.

Kastingen skal du også praktisere i sengen. Du blir mest sannsynlig tildelt et stort antall smokker, de er livredde for at disse skal forsvinne, helt. Så før du sovner og/eller før de våkner skal smokk etter smokk kastes ut mellom sprinklene på sengen. Sikt under sengen!
Snu deg gjerne rundt i sengen ofte, gjerne også over på magen og pust så rolig at de styrter til og snur deg.

Den viktigste regelen er å smile masse. Mest etter å ha gjort noe av informasjonen du har blitt gitt i avsnittene over. Disse smilene vil garantert bringe frem smil på Deres fjes også, og de vil dermed kose deg flat selv midt i skyen av potetmel, med grøt i hele fjeset sitt mens de prøver å puste kun med munnen på grunn av den stadige utviklingen av innholdet i bleien.

De elsker deg rett og slett samme hva du gjør. Du er perfekt. Du er et barn. Du er sjefen. "

Nå er håret mitt tørt, tror sannelig jeg rekker kveldsmat før jeg skal skynde meg å legge meg å se på skatten som sover. Idag fikk jeg mine første bevisste nuss av Emma, og det var så koslig at jeg lot henne lugge meg litt ekstra etterpå.
Jeg elsker å være mamma!

6 kommentarer:

  1. Awesome website, I love it. Great work done. Love the way this website has been done. Love the way this website has been done. vip evening desert safari

    SvarSlett
  2. Yes i am totally agreed with this article and i just want say that this article is very nice and very informative article.I will make sure to be reading your blog more. You made a good point but I can't help but wonder, what about the other side? !!!!!!Thanks
    marina dhow cruise dinner menu

    SvarSlett

  3. Yes i am totally agreed with this article and i just want say that this article is very nice and very informative article
    Best Leather Bags

    SvarSlett
  4. I feel extraordinary in the wake of perusing your article. You will discover a ton of related substance on Google But ensure that great substance is elusive. Your blog is acceptable. I found a decent bundling blog about bundling Which furnishes you with great bundling for your business. This organization makes extraordinary bcusto grain box, Burger Boxes

    altered tidbit box and other bundling. On the off chance that you need new pressing for Cerea you can visit this and get the best bundling...
    carpet deals sunderland

    SvarSlett
  5. Discover hatta ​Dam stock images and other royalty-free stock photos in HD. Beautiful Hatta Dam in Dubai, a place to enjoy weekend adventure.

    SvarSlett
  6. Pickup / drop off from your location - home or hotel. Evening / Morning Desert safari al ain ​in Dubai. Luxury Safari BBQ Buffet Veg / Non Veg, Camel Ride, Done Bashing, Live Show, Photography.

    Pingback: dirham to usd

    SvarSlett