MEN TANKENE MINE FÅR DU

11. mars 2010

Annes Anatomi




Først og fremst; Newsflash: McDreamy og McSteamy fins kun på Tv! Legene på St Olavs ligner mer på Halfdan Sivertsen og Drillo. Når det er sagt så er det å ligge på sykehus mildt sagt verre enn å rive ut tånegler. Og når man blir innlagt igjen dagen etter man slapp ut så føler man seg som en ferdigsonet biltyv som forlater Tunga fengsel i en stjålet bil.

Etter ultralyd og Ct har de nå funnet synderne til mitt smertehelvete. Gallestein. En 1 centimeter stor jævel som oppfører seg som en pacman der inne. Med betent galleblære må man derfor vente med operasjon til denne gir seg. Imens ligger man på smertestillende og antibiotika og gir opp alle forsøk på å sitte mens man kjenner magen og ryggen bytter på å være mest vond. Jeg prøver å ikke klage, men idag er første gang jeg sitter oppreist siden forrige tirsdag, og jeg tør nesten ikke nyte det, gallesteinen min er utspekulert som Zodiac-morderen!

I tillegg fant de "noe" annet i magen de ikke kan si hva er før de har fjernet galleblæra. Først da kan de foreta en såkalt Colonoskopi på meg. For dere som ikke vet hva det er så anbefaler jeg å fortsette å ikke vite det, det er ikke akkurat en bollefest for å si det sånn. Dagene går med til å ligge, knaske piller og å kanskje spise en banan innimellom. Føler jeg har brukt opp kvoten min nå med hele 3 timer i sittende stilling og de ofra jeg på å blogge for ikke å miste Bardi Baccardi helt. Jeg tipper jeg kommer sterkt tilbake, sakte men sikkert. Nå har de fra før tatt blindtarmen min, nå ryker galleblæra - ser ikke ut til at jeg blir en yndet organdonor akkurat.

1 kommentar:

  1. Stygt å si det... men livet ditt begynner og ligne på mitt... smerter og pilleknasking... skulle ønske det fantes en kur for mine plager... i'll sell everything in my body i don't need for that!!!

    SvarSlett