MEN TANKENE MINE FÅR DU

4. juni 2012

Streik meg langt oppi hekken!

Googla bilde

Ja, jeg er drittlei streik.
Selv om jeg hverken er ute å flyr, har unger i barnehage eller har spesielt mye søppel. Men jeg syns at i 2012 så må det finnes andre måter å gjøre ting på enn å streike, noe som går mest utover andre uskyldige.
Uskyldige som kanskje er fornøyd med i det hele tatt å ha en jobb og å kunne jobbe.

Jeg er heller ikke så jævlig fornøyd med den lusne utbetalingen jeg får fra Nav, og jeg har ikke engang valgt selv å ha de som "lønnsutbetaler". Hva skal vi under Nav gjøre da? Streike? Nekte å sende meldekort? Nekte å ta medisiner og gå på sykehuset?
Jada, jeg er barnslig. Men altså; det er det flere som er.
Enkelte av de som streiker vet ikke engang hvorfor de streiker. Og da jeg så at de hadde brukt, sikkert, 14 timer på å skrive om teksten i vinnerlåten i Grand Prix for å synge den foran slottet så tenkte jeg bare; -" MMMM, hvis dere er så fantasifulle så skjønner jeg hvorfor det eneste dere kom på var å drite i å gå på jobb"

Forleden kjørte jeg på landet. Jeg så ørten høyballer med påskrifter som

  • Ingen korn - ingen brød
  • Ingen kyr - ingen melk
  • Ingen bønder - mat
Jeg hadde sykt lyst å rope til en bonde som tusla rundt der uten armer: INGEN HENDER, INGEN KJEKS!

Det siste der var overdrevet altså. Jeg så ikke en armløs bonde. Men hadde jeg sett en hadde jeg ropt til ham. Kanskje. Hvis jeg hadde drukket meg til mot.

Men nå har jeg terget nok av dere streikeforståere.

Så la meg heller fortelle hva jeg drømte i natt. Det var nesten litt sånn Tarantino-materiale.
Først så måtte jeg til legen, og etter at jeg hadde betalt inngangspenger til legen (!) så sa han at ostepop er mye sunnere enn grønnsaker. Jeg jubla og skulle ringe å fortelle dette til mamma. Men så.
Kom det en gammel flamme bort til meg, da var jeg plutselig i en blomstereng. Han kyssa meg og det dukka opp fugler som sang. 
Øyeblikket ble altfor kort, for plutselig kom en terrorist som hadde en brannslange som sputa ut et stoff som svidde bort hjernen til folk. Han sikta etter alle de folka som plutselig var der og da han  nesten var kommet til meg så våkna jeg!

Jeg er trøtt. Og ferdig. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar