MEN TANKENE MINE FÅR DU

24. april 2012

Jeg tenker nok du skjønner det sjøl

Googled

Kjenner det er like før jeg rister av meg hodet. Det er merkelig hvordan man skal veie et lite barns liv mot f.eks juks med papirer.
Søte lille Christoffer, som alle vet hvem er nå, ble drept av sin stefar mens hans mor ikke gjorde en dritt for å forhindre dette. I dag ble hun dømt og må sone 4 måneder. 4 måneder!!!? Hun har vel sonet noe tid i varetekt, men anyway. Det var et barn. Hennes barn.

Mens hun som brukte falske dokumenter for å få en bedre betalt jobb skal sone 9 måneder.
Er det bare meg eller har de som bestemmer straffene i Norge tatt for lite Møllers tran? Skjønner de ikke at lave straffer ikke virker preventivt? Det skjer jo flere og flere mord og voldssaker her i landet, og noe av grunnen er jeg sikker på er pga altfor lave strafferammer for slike lovbrudd.
Drittunger. De skjønner det nok ikke sjøl Christoffer.

Prøver faktisk å ro meg ned altså.

Tenk hvis han de har i rettssalen i Oslo nå skulle ha sona bare 4 måneder bare for hvert menneske han drepte? Det blir cirka 25 år det.
Nei vent, i teorien er det jo maks 21 år i Norge for drap. (!)
Vil tro og håpe at rettferdigheten vinner frem i den saken i det minste.

Det er alltid godt å få ut ting!
Nå skal jeg se alt annet enn nyhetssendinger resten av kvelden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar