MEN TANKENE MINE FÅR DU

4. januar 2012

Snørr og oppgulp


Ja unger spiser snørr! I mengder og med et salig smil mens de nesten slikker seg rundt munnen etterpå og ser med undring på at voksne brekker seg.
Alle har gjort det sikkert, du også snørrunge. Jeg husker jeg selv var snørrete da jeg var lita og, men jeg tror neppe jeg svelgte. Da heller. Jeg tror jeg brukte kanten på genserermet - noe som er litt mindre kvalmt.

Men fra snørr til litt oppgulp fra Bardi. Eller Anne. Jeg heter jo ikke Bardi på ordentlig. Men jeg har vurdert å bytte navn til James Blond hvis jeg blir kjendis. Men da må jeg farge håret igjen, for i dag ble det mørkt. En liten impulsiv handling mens feberen herja og dermed var det gjort.
Men nå sporet jeg av!

Jeg vet ikke om jeg skal le eller spise sjokolade når jeg ser hvordan rettsvesenet fortsetter å vise sine utrolige sider i Norge. Hu megga i Tønsberg som blogga om den liksom-kreften sin fikk hele 3 måneder i "straff" for å ha svindla til seg nesten 300.000 fra fremmede. I tillegg skal hun kanskje anke. 
Selvsagt er voldskriminalitet verre enn økonomisk kriminelle handlinger, men altså TRE måneder!
Berta burde sittet inne minst den tiden det har tatt folk å tjene de pengene de har gitt henne. Og hun burde sonet tiden sammen med han kronløken som voldtok og drepte ei dame på 98 i Os. Snakk om taper.
Hadde jeg hatt en slapp purre så skulle jeg visst nøyaktig i hvilket hulrom på kroppen hans jeg skulle plassert den, sammen med en rullator faktisk. Fyren får sikkert maks 6 år for ugjerningen uansett, eller et par år på psykehus.

Ja jeg er sinna. Jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt sånn at straff bare er et ord og ikke en følelse lenger.
På den siden jeg linket til tidligere om de stakkars barna som blir drept av foreldre og andre voksne som skal gi dem trygghet - så blir jeg svett av å se hvor stor forskjell det er på verdien på et liv.
Noen av de dømte får 6 år for å drepe et barn, andre får livstid og enkelte dødsdom.
Hvis noen kan si meg forskjellen på om Knut eller Kari blir drept så please do tell!
2 barn som aldri blir voksne. En blir slått ihjel av sine egne foreldre, en annen blir skoldbrent til døde av stemor - men straffene er så forskjellige at man skulle tro at den enes liv var mindre verd enn den andres.

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7- 8 - 9 - 10

Nå, er jeg rolig igjen.
Og for å flytte fokusen, igjen, så lurer jeg på hvorfor Wordfeud-dama ikke godkjenner ordet dokø, som vi alle har stått i - men godjenner nødmynt, som personlig jeg aldri har hørt, eller brukt med den betegnelsen.

Jeg har begynt et nytt og bedre liv i 2012. Jeg startet med å være pakka forkjøla men utover det så skal dette året bli mitt. Jeg skal begynne jobbe så snart jeg kan, jeg skal date, jeg skal ta meg bedre av vennene mine, jeg skal gå mer på kino, jeg skal trene, jeg skal slutte å røyke (igjen), jeg skal generellt prøve å være mer sosial.  Så kjør på - dra meg med på alt! Nesten alt. Ikke gruppesex, kriminelle handlinger eller Grønn Pepper.
Men Fridas vil jeg på, har hørt sykt mye bra om den plassen og jeg har intensjoner om å spise der.

Nå skal jeg rette Vikinglotto, jeg vedder på jeg må telle til 10 en gang til.







1 kommentar: