MEN TANKENE MINE FÅR DU

25. august 2011

BikerFAEN!



Idag skulle jeg kjøre Ranheimsveien, noe som egentlig burde være en lite sinnefremkallende hendelse. Helt fra Grilstad til langt pokker forbi skolen har de brukt millioner på sykkelvei. Wellspent money? Not so very. Føler egentlig jeg har sagt dette før, men i tilfelle bekrefter det hvor lite dere lærer.

På rad og rekke sykler dere, jævler, på veien! Bilveien. 2 meter nedenfor sykkelveien.
Det er ganske vanskelig å kjøre forbi dere, ettersom dere er i flertall og dere ikke engang flytter dere når man prøver å montere på støtfangeren sin - i fart - på bakskjermen deres. Dessuten er veien smal i utgangspunktet, for ikke å glemme humpete.
De har jo holdt på med veiarbeid sånn cirka i hundre år der nå og er man dristig nok til å kjøre forbi kan man enten meie ned en skoleunge, krasje med en dampveivals eller i beste fall; treffe en av dere som tydeligvis syns at sykkelveien er skapt for barnevogner og/eller gåstoler. Så da må man ligge bak dere å se på de ekle stramme tightsene deres som blir mer og mer irriterende for hver meter man må se på dem, og kjenne at kroppstemeraturen stiger i takt med trampinga deres.

Så på en ganske høflig og sindig måte vil jeg med dette be dere syklister som er bokstavlig talt overalt;
Se til helvete å bruk den jævla sykkelveien de bygde sånn at folk skal slippe å få lyst å stappe sykkelpumpa deres opp i rassen deres i 40 km/t uten å ta av dere de stramme sykkelbuksene først engang!

Jeg er fristet til å bruke litt krassere ord men vil ikke virke usaklig heller.

Men ellers er det en bra dag. Det hjelper å telle til 10.
Teller igjen.
Nå er jeg blid igjen.




1 kommentar: