MEN TANKENE MINE FÅR DU

8. juli 2011

Tante Pose

Herregud, det er så meg om 40 år at jeg nesten tar en liten Benjamin Button.


Jeg beklager The Silent Treatment de siste ukene. Jeg trengte litt tid til å svelge unna alt som skjer og å finne humoren i situasjonen min så kanskje den blir litt lettere. Ikke lett å vite hvor mye man skal fortelle heller men de fleste vil vite så jeg deler like greit først som sist.

For noen uker siden ringte de fra sykehuset og sa at de skulle fjerne en del av tarmene mine, så jeg er i en fase hvor jeg forbereder meg på en operasjon etter sommeren. De har jo allerede forsynt seg med blindtarmen min og galleblæra mi så jeg skjønner nå at mine innvoller er mer ettertraktet enn selve meg. Jeg vedder på de vil ha hjernen min også, men ikke faen; den får de ikke!

Dessuten er jeg sikker på at alle delene havner her:

Fra et, tidligere, varemottak på Solsiden i Trondheim


Å finne humoren i dette er litt vanskelig, men min kjære venninne Nina lovte å kalle meg Tante Pose om jeg skulle få endret location på rompa mi til foran på magen noen måneder etter operasjonen. Så nå håper jeg at jeg snur tankegangen litt. Man må se humor i ting og prøve gjøre dagene positive tross alt.
Trøster meg med at om et halvår er jeg mye lettere, litt bedre og temmelig uthvilt. En ting er sikkert; når jeg skal tilbringe altfor lenge på et grått sykehusrom så forventer jeg konfekt, blomster og garn levert på rommet hver dag av dere.

Enkelte sier at jeg ser så bra ut for tiden og det er godt å høre, for jeg prøver jo å ikke se syk ut. Kun mine nærmeste ser meg når jeg lar det ytterste laget prelle av. Så personlig så håper jeg at jeg ser frisk og glad ut for de fleste.
Samtidig er det viktig at enkelte folk tenker på at det ikke alltid faktisk vises at man er syk, og det er faen så irriterende når enkelte mener at man ikke er "syk nok" bare fordi de ikke har hjerne nok til å se hva som er bak et ansikt som kanskje smiler - med en smerte som ikke vises i form av bandasjer eller manglende lemmer.Ser det florerer med statuser på facebook om dette men jeg tror ikke det er mange det synker inn til. For min del skulle jeg gjerne ha påført mine plager på slike blinde idioter i bare en time så hadde det nok blitt en annen lyd i pipa.


Men nok om det?

Forleden ble jeg litt foruroliget da jeg skulle få bestilt mer av favoritt-bodylotionen til mamma. Det er denne:


Syns Oriflame kunne valgt et annet illustrasjonsbilde for å være ærlig. Skjønner seriøst ikke hva det skal forestille egentlig!



Uansett, jeg kommer sterkere tilbake litt etter litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar