MEN TANKENE MINE FÅR DU

22. juni 2011

Smalltalk


Noe av det verste jeg vet er folk som kun, og jeg mener BARE snakker om babyen sin.
Antall bleieskift, farge på gulp, fastheten på avføringen og ikke minst om hvor utrolig nydelige de er. Alle babyer er enkelt og greit ikke nydelige. Jeg vet at alle foreldre syns sine egne unger er penest i verden, men from a realistic point of view så er det mange ganger jeg knapt ser forskjell på babyer. Men joda, noen er søte.
Verst er det når de skal vise frem 78 bilder av en og samme 3ukers gamle ungen med nøyaktig samme positur på hvert eneste bilde og med den samme kjedelige historien bak hvert eneste bilde. Snork! Get a broom.
Fortell meg heller noen juicye historier fra sist helg du hadde barnefri liksom.

Vel, nok om det. Jeg har egentlig ikke skrivelyst for tiden. Jeg tenker masse. Blant annet på hvordan sauebønder vet hvor mange sauer de har egentlig. For å telle dem kan de vel neppe uten å sovne.
Jeg lurer også på om alle tar alt jeg skriver bokstavlig. Og hvordan i helvete man kan IKKE ta noe som er skrevet med bokstaver bokstavlig?
Jeg tenker også mye på rømmegrøt, som jeg ikke kan spise nå men har lyst på hele tiden. Sist jeg spiste rømmegrøt foreviget jeg det:

Tenker dèt var litt mer interessant en 78 babybilder? Hæ?

Jeg ble dritsur på Freia her forleden! På alle bussholdeplasser har de klistra opp svære nye plakater, som i min verden har en skikkelig alvorlig ord delings feil!! Eller???


Jeg sendte en krast formulert mail til dem om hva jeg synes om denne måten å skuffe folk på og foreslo at de kunne sende meg litt kjeks som jeg kunne svelge skuffelsen med. Har hverken fått svar eller kjeks. Føkk dem.
Kanskje jeg burde brukt like mange ord i kursiv som jeg har gjort i dette innlegget?

Til slutt vil jeg ha fasiten på hvordan ordet BETAKAROTEN skal uttales. Det hjelper ikke at 3 forskjellige knows-it-alls sier 3 forskjellige svar, jeg gidder ikke gå rundt å si dèt og feil når jeg ikke kan si apotek uten at folk må kommentere at jeg har trykket på helt feil plass.

Shoot!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar