MEN TANKENE MINE FÅR DU

18. juli 2011

Sumaren min


Jeg har nesten ikke merket at det er sommer i Trondheim, paraplyen er mer slitt enn bikinien for å si det sånn. Men for å si det som det virkelig er så sitter jeg inne når det regner så har ikke brukt paraplyen, og bikini går jeg kun med i hagen uansett. Du ser ikke meg løpende i Pamela-stil på stranda med bikini og spretne pupper akkurat. Heller med en badehåndduk på størrelse med et balkongflagg surret rundt alle veier.

Men de som kjenner meg har erfart at det skjer jo litt når jeg først kryper ut av stua, og dette er hva jeg har opplevd hittil i sommer pluss litt av det vanlige pjattet som bare må ut. 
Dette blogginnlegget kan inneholde innslag med sterke uttalelser som kanskje kan påvirke enkelte sarte sjeler. Men det driter jo egentlig jeg litt i, det må jo ut.


1. Jeg så på at en mann døde.
Jeg sto ikke liksom å så på uten å løfte en finger altså, men det var liksom cirka 7 stykker som prøvde gjenopplive ham så jeg måtte bare stå der sammen de andre å se på. Tragisk at man må se på, men sånn er vi mennesker.
Ettersom jeg av innlysende grunner ikke tok bilde av hendelsesforløpet så fant jeg et på nettet for å illustrere sånn cirka min følelse av episoden:



2. Jeg så/hørte enten en buktalende kråke - eller så så og hørte jeg en måse som sa "Kra-kra-kra"
I forfjamselsen min da jeg sto der å så måsen, som hørtes nøyaktig ut som en kråke, så klarte jeg ikke tenke så langt at jeg burde ha filmet det. For ingen tror meg. Tror jeg.
Jeg fant DENNE kanskje interessante videoen på youtube, for dere som ikke har hørt en måse. Det er strengt talt ikke nødvendig å se hele egentlig.
Lyden jeg hørte fra den var derimot DENNE.
Faen at jeg ikke filmet det.

3. Jeg fant ut at jeg, endelig, har lyst på kjæreste igjen.
En ordentlig en, en sånn som er som de i filmene fra Usa. Som holder fjeset til kjæresten sin når han kysser henne og holder popkornbøtta mens de er på kino.
Jeg fikk en bitteliten zsa zsa zsu, men så gikk det litt fort over - men da vet man at den er der et sted så da kan jeg bare vente. I spenning.


4. Jeg bestemte at jeg aldri i mitt liv skal spise på Graffi igjen. Aldri! Jeg har vært der noen ganger og det er den samme drittelendige servicen hver jævla gang. Man kan ikke bytte ut en tomat med sopp på menyen uten å måtte betale 30 kroner ekstra. Biff-sandwichen deres er egentlig midtpartiet av en entrecote og består hovedsaklig av sånne hæslige fleskerenner som man for brekninger av å få i kjeften. Og de tillater seg allikavel å kalle det biff-sandwich.
Betjeningen er i det store hele egentlig ikke ute etter å mette munner eller å gi folk smilefjes, men å få de til å komme seg til helvete ut fortest mulig så de får irritere flere.
Dere kan vennligst slette meg fra listen deres, jeg spiser heller en måse enn å gå dit igjen.

5. Jeg kjenner jeg er for trøtt til å blogge om resten. Men jeg har også sett motocross, nesten druknet, klippet håret mitt i bobsveis, fått ny sofa og jeg har delvis begynt å glede meg til jul.
Alt dette enda jeg for tiden har et "between operations life" i sofaen. Den nye.

Nå holdt jeg nesten på å glemme å fortelle at jeg syns folk som er i båt uten redningsvest er så dumme at det renner av de!!
Nå er kanskje det et litt dårlig ordvalg etter den siste ukens drukningshendelser, men altså.
Man trenger faktisk ikke å være så veldig smart for å skjønne at man kan drukne uten vest, på samme måte som man kan dø uten bilbelte. Nei man trenger ikke å gjøre det, men man kan!

"Det blir itj nå fæst uten redningsvæst" " Spread the word.

Meg og pappa, random sjøvett.

God natt

2 kommentarer:

  1. alltid et friskt innlegg fra dæ anne panne,du skuffer aldri! :)

    ha en riktig god sommer,puss och kram inger kristin

    SvarSlett
  2. Ditto Inger ;* Og takk.
    Kos deg masse i sommer, klem å sånn

    SvarSlett