MEN TANKENE MINE FÅR DU

2. mars 2011

Word!



Det sies at man skal veie sine ord. Jeg har prøvd det nylig, uten å skjønne helt poenget.
Jeg gikk på vekta før og etter jeg formidlet mitt budskap, men kan herved bekrefte at det ikke hadde noe utslag på vekten. Til tross for det er det vel tilfeller hvor man bør veie de uansett, visuelt sett.
Å være frekk i kjeften er en egenskap jeg finner sjarmerende, så lenge den er ment for å sjarmere. Ellers kan den egenskapen raskt senke deg til et nivå hvor syreangrep...nei det var noe annet. Men nesten det samme.

Den siste tiden skjer det bare sykehusting så jeg gleder meg til en vanlig dag, jeg føler at det kan komme en snart. Anytime now. Jeg holder nesten pusten. Så derfor faller blogging langt nede på listen, for først kommer VM, så venner og soving. I akkurat den rekkefølgen. 
Jeg er dritlei av å lese om Gaddafi, Kaddafhi, Gadaphi, Kadaffi og alle de andre variantene av måten å skrive navnet på denne mannen som neppe kan sammenlignes med et fruktfat. Enn om alle, alle, jordskjelv, tsunamier og tyfoner kunne konsentrert seg om områdene der alt bråket er så hadde vi sluppet mer. Jeg bare nevner det.

At Vg i dag skriver om at Stella vinner Vg er jo gammelt nytt, dette har jo jeg sagt for lenge siden. Etter jeg skrev det tømte jeg huset for agurk og bacon. Jeg er optimist.
Men at det ble så mye styr for at Ormbostad skrev noe egentlig morsomt på facebookstatusen sin, hadde jeg aldri trodd. Hva skjedde med å spøke?
Er man neger så må man tåle en negervits, på lik linje med svensker, og bergensere for den saks skyld.
Er ikke det viktigste å vinne liksom? 
Heia Northug forresten. Han er herlig til og med når slimet henger fra trynet hans mens han gliser på vei over målstreken med gull i blikket. For ikke å snakke om Bjørgen, damen med en kropp som en mann og evner som en dame.

Nok om det, for nå starter en hoppøvelse - hvilket jeg finner særdeles gørrkjedelig egentlig. Det fins ikke en eneste lekker skihopper, alle er under 160 og veier mindre enn ytterjakken min. Og de har store hudproblemer, hva skjer med det liksom? Men det viktigste er jo å vinne.

Ser nå at jeg ikke har veid mange ord her, men de fleste kjenner meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar