MEN TANKENE MINE FÅR DU

25. januar 2011

Ting man tenker på når man ikke får sove


Å telle sauer er så lamt! Nydelig ordspill Anne.
Hvis jeg bare teller 3 sauer så blir jeg enda mer våken så dette uttrykket kunne de ha avskaffet for min del. Det er mange uttrykk som egentlig bare irriterer. 

  • Tiden leger alle sår - Ja særlig, det er en elendig trøstekommentar som kun bør brukes som ironi.
  • Gud tar de gode først - Det frekkeste jeg hører egentlig. Hva med oss andre "mindre" gode som må være igjen da?
  • Det er tanken som teller - Den er sann, men den får meg bare til å tenke koffert. Tanken kan sies på mange måter. Lurer dessuten på om tanken teller sauer.
  • Rosinen i pølsa - Really? Pølser med rosiner høres jo alt annet enn fristende ut så poenget er null verd.
  • Dit peppern gror - Altså, pepper vokser overalt, og hvem vil ha en idiot overalt. Dessuten er det jo pepper et slanguttrykk for amfetamin, som ikke gror i det hele tatt - så vidt jeg vet. 
  • Å gi jernet - Kofferten åpnes igjen
  •  
    Så har vi det som står i mange dødsannonser: Sovnet stille inn.
    Det får meg bare til å grøsse å tenke på de som ikke sovner stille - kan de ikke bare skrive sovnet inn?

    Med tanke på hvor elendig jeg har sovet i perioder så ser jeg for meg min: Hun sovnet da til slutt, for godt. Stygt sagt, men svart humor er også en måte å få dagene til å bli litt fargerike av. Og når jeg først snakker om farger å sånn så innså jeg at jeg kler bilder i sort-hvitt bedre enn farger. Det kan være et tegn på at jeg skulle levd på tiden dette var det eneste alternativet eller at fargene mine er lite fine.
    Fant et "flott" bilde av meg fra julebordet 2010 - jeg hadde med meg ølbrillene mine. De er ikke lenger mine da en eller annen smarting fant ut at "What`s yours is mine" var aktuellt for anledningen.






    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar