MEN TANKENE MINE FÅR DU

20. januar 2011

Seriøst Susanne


Seriously? Jeg er kvinne.
Hvis det fantes en pris for å strikke så ville jeg helst hatt en egen klasse enn å bli dømt sammen med Arne og Carlos. Selvsagt er det forskjell på kvinner og menn, og selv om det i yrkessammenheng ikke bør gjøres store forskjellen på tut og trakt så må man øyne og hjerne til å kunne skille mellom kjønn i mange sammenhenger.

Jeg nevner:
Kvinnefotball - helt på trynet.
Mannefotball - helt ok (sånn hvis man må se fotball)
Kvinnehåndball - knallbra.
Mannehåndball - ikke helt det samme
Kvinner som synger heavymetal - aldri hørt.
Menn som synger heavymetal - hørt ofte, men ønsker jeg hadde sluppet.
Kvinner som skrur bil - sjeldent, og ender med verksted.
Menn som skrur bil - helt kanon og ender med vroom vroom.
Kvinner som tenker.
Menn som tenker.

Store forskjeller. Derfor syns jeg de tå trekke seg fra Årets kvinnelige artist er som å insinuere at vi er like gode til alt. Personlig syns jeg ikke vi er det og jeg syns det er helt topp å sette folk i klasser, noe vi har gjort siden menn sluttet å gjøre husarbeid. Mulig jeg er gammeldags men jeg mener at mannfolk kan heller gå å ut mekke bil mens jeg vasker gulv. Du finner svært få røde strømper i skuffen min.
Dumme Susanne, men det er jo min mening. Hun får sikkert mer Pr av å trekke seg enn å tape for Ida Marie.
Hvorfor kan hun ikke med det samme klage på at det heter SpelleMANNsprisen?

Jeg måtte få det ut av systemet, nå kan jeg gå tilbake til å sette kryss i alle tak for at Mullah vil hjem! Hvis ikke....
Alle sammen ville hjem, unntatt Mullah - han bare tulla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar