MEN TANKENE MINE FÅR DU

18. januar 2011

Noe som irriterer!!



Jeg kom over noe på nettet som jeg syns alle burde se for å se hvor utrolig sprengt noen kan være. Ta dere tid å lese dette og linkene.
Ei jente blogget om sin tragiske skjebne med kreft, hun skulle dø og samboeren hennes ba folk om å hjelpe dem å samle sammen til behandling for å gi henne ekstra tid.

Folk i øst og vest ga penger, noen litt - noen masse. Jeg så aldri bloggen før i etterkant, men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke reagerte mye tidligere. Hun la ut bilder av seg med minimalt med hår grunnet cellegift, men hun hadde alltid øyenbryn og øyevipper.Trodde man mistet det sammen med hodehåret jeg.
Og jeg har ingen PhD eller noe annet å ramme inn, men trodde seriøst at man fikk dekket kreftbehandling i Norge.
Hadde jeg fått beskjed om at jeg hadde 3 måneder igjen å leve hadde jeg neppe brukt energien på å tigge om penger på nettet. 

Hun ble intervjuet av aviser også og først kom DENNE artikkelen.

Etter at noen endelig begynte å skrape litt i den grå substansen - også kalt hjernebarken - så ble DETTE neste artikkel.

Hvordan i huleste er det mulig å være så sandblåst i toppen at man gjør noe sånt og likevel sover om natta? Enkelte har sterk medfølelse med slike "stakkarer" som har opplevd så mye "fælt" i livet at de "må" jo bare unnskyldes for slike "uheldige" ting de foretar seg.
Beklager alle de gåsetegnene men jeg har også opplevd mye.

Jeg håper den jenta blir bøtelagt, må betale tilbake alt som kan tilbakespores til rett eier og at hun må sitte inne til håret hennes råtner og faller av. Ikke bare driter hun på de som virkelig har kreft og/eller andre livstruende sykdommer, men hun forsøpler også den givergleden folk har, hadde eller burde ha.
Hun er dessverre ikke alene heller, en 14 åring som het Ragnar gjorde det samme - i Norge det også. Men håper at folk faktisk lærer av slike parasitter som de og lar skeptisismen holde dem vekk fra nettbanken til man vet fakta.

Sånn, da var det ute av systemet og delt.
Nå skal jeg fortsette brødbakingen.

4 kommentarer:

  1. Hjelpe meg..en kan lure på hva som får folk til å gjøre slikt! ..sykt! Kjempefin blogg du har, kommer til å lese den fremover..mye bra skriving her og du er så herlig rett frem :) Ha en fin dag videre Anne :) klem fra Monica :)

    SvarSlett
  2. Takk Monica, og ja det er helt sykt hvor utrolig lite samvittighet enkelte har. Men karma strikes back.
    Har kikket på din blogg også, koselig!! Og jeg skjønte selvsagt sent hva som snart skal skje, grattis masse <3

    SvarSlett
  3. Hun var riiiimelig dum da, man får jo ikke svulster av blodkreft...hehe

    Måten hun ordlegger seg på minner veldig om en tidligere venninne av meg som blogger om hvor syk hun er, men hun lyver på seg mest psykiske sykdommer da heldigvis...=)

    SvarSlett
  4. Jeg vet minimalt om kreft, men du har garantert rett:)
    Gi meg link til teitblogg da; jeg liker å lese dumme blogger. Det er mange løgnere der ute...

    SvarSlett