MEN TANKENE MINE FÅR DU

1. desember 2010

Quizshow på Tv2



Jeg lurer på hvorfor slike programmer får lov å holde på. Hver dag klokka 1000 på Tv2 kan man delta i idiotiske quizer som suger penger ut av de som ikke har sperre for å se at dette er det kun èn part som tjener på.
Ikke bare koster det 30,- 40,- kroner for å sende en sms eller ringe inn et svar, men i tillegg så står de å skråler hele tiden om at "ingen har rett svar enda" og de presterer selvsagt også å si svaret slik at flest mulig skal sløse bort pengene sine før deres kort oppmålte tid er ute.
Jeg forstår det som at man skal svare ganske fort ved å trykke tallene på mobilen når man kommer gjennom, og da er det temmelig besynderlig at de fleste som kommer gjennom med raskest tid er godt voksne på over 50 - 60 år. Jeg har sjelden sett en i den alderen taste spesielt fort på mobilen.
De har jo selvsagt en slags hangman-løsning på et svar med flere mulige løsninger slik at uansett hva folk tipper så er det det absolutt siste alternativet som må bli riktig, hver bidige gang.
Og når noen da endelig svarer rett og kan velge en luke for å vinne enten 250.000,- eller 5.000,- så vinner de selvsagt bare den minste summen, hver bidige gang det også.

Fant denne en video på nettet også, ( den ligger nederst) bare for å illustrere hvor utrolig lamt det er og det er ubegripelig om ikke det fins et slags vesen som sjekker at alt dette går riktig for seg. Har jo vært mye prat om det i det siste, fordi folk bruker hundrevis av kroner på å stemme på dansere og folk uten den helt store X-faktoren - og man lurer på om stemmene egentlig er reelle.
Kan med hånda på hjertet si at jeg har ikke brukt et øre på dette. Jeg er sikker på satanister ser på dette bare for å være ekstra jævlige, selv ser jeg på fordi Oprah ikke begynner før 1015.

Til slutt, kjære "anonym"; for det første så kan du drite i å lese bloggen min og hold deg til din egen, og når du først er så tøff at du ber meg heller skrive dagbok enn å blogge så har du misforstått noe vesentlig. Hopp opp i din egen rompe eller i den under ryggen du slikker på. Takk.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar