MEN TANKENE MINE FÅR DU

30. november 2010

Overtrøtt!



Når man sover for lite synker ph-verdien i munnhulen til et nivå hvor syreangrep på tennene er i faresonen. Den dumme Ekstra-reklamen står på repeat i hjernen min så jeg skal rett og slett bytte tyggismerke.
Jeg så på facebook en kjenning som var overtrøtt og innså at det er det jeg også er. Når man ler av urimelige ting eller tenker altfor komplisert så er det et godt tegn tror jeg.
For å gjøre en kort historie lang; istad skulle jeg ut å ta en sig, så klarte jeg å gå på den hersens kommoden min i gangen og det sa regelrett Bang! Mens jeg sto å innhalerte den ekle røyken og iskalde luften tenkte jeg på denne Bang-lyden og tenkte at dette het vel onomatopoetikon, et altfor lite brukt ord. Ofte sett i tegneserier og velbrukt av barn som forteller historier som ofte egentlig ikke har noe poeng.
Istedetfor å la det ligge med det, måtte jeg jo selvsagt grave videre med dette onomatopoetikonet fra sammentreffet mellom kommoden og meg, og tenkte at ettersom dette skjedde på gangen så tenkte jeg at jeg kan jeg vel kalle det en Gangbang. Da innså jeg at jeg var overtrøtt.

I dag har vært en skikkelig spesiell dag, jeg har med tiden innsett hvem som er mine hjertevenner og jeg skulle gjerne ha klemt dem flat hele gjengen. Når man sliter med helsa så kommer man til et punkt hvor man stanger hodet i sengegavlen - i en ikke-seksuell sammenheng, og da er det så deilig når det tikker inn en sms eller sju som varmer hjertet.
Så i morgen skal jeg for første gang på en uke ut å drikke kaffe med en kompis, jeg skal slenge luftveisinfeksjonsbasselusker rundt meg og prøve å ikke ha mat i munnen mens jeg nyser. Det er en lite sjarmerende situasjon så jeg vil helst unngå det i offentlighet.

Jeg har også døpt om Norwegian, til henholdsvis Whorewegian og det kanskje enda bedre; Nowegetables. De kunne like gjerne hett det, frekke som de er. Jeg tror seriøst kroppen til de i Norwegian er utviklet enn hjernen deres - jeg føler jeg er litt Tuppen og de Lillemor for tiden.

Avslutter med en video som er genial uansett trøtthetsstadie:

2 kommentarer: