MEN TANKENE MINE FÅR DU

4. desember 2010

Lørdagstanker og innlegg nummer 100






Det er lørdag, iskaldt ute og reprisen av X-factor har samme resultat som igår kveld. Skjønner ikke hvorfor folk hyler sånn for at Mo røk ut, tenk på alle de pengene Tv2 sparer på å dekke lykkepilleinntaket hans! For noe må han gå på. Synd de glemte gi han en dose før han ble stemt hjem, den dramaqueen-grinekonserten han hadde på slutten der var litt overdrevet og en smule unødvendig. Men skjønner ikke helt hvorfor han måtte hjem før Annsofi, hun må ha mange fjortisvenner med stappfulle kontantkort. Heia Hans og Atle.

Forøvrig er jeg hundevakt i dag, 2 stykk Chihuahuaer veksler mellom å sove og småslåss i sofaen ved siden av strikkinga mi mens deres faste matmor er på vift.
Jeg slengte noe pizza på varming og gikk ut med de så de fikk pizza, for å zi det zånn. Men tror du ikke at etter lufteturen mens jeg sitter og prøver spise så legger valpen fra seg en chihuahuapudding på golvet mitt? Etter lufteturen, hva er greia liksom. Jeg vurderte et øyeblikk at dette skulle hevnes neste gang jeg skal besøke dem hjemme hos de, men så kom jeg på at jeg har manerer og skamvett.

Det nærmer seg jul, personlig tror jeg hverken på julenissen, Gud eller Den store Kjærligheten - men jeg lurer på om jeg i aftenbønnen i kveld allikavel ikke skal om at nissen kommer med en innpakket snilling som kan gjøre litt forefallende her hjemme. Det eneste forfallende er ei glassplate som skulle vært fjernet fra boden, jeg klarer det egentlig selv - jeg har bare ikke lyst.
Julegavene ellers er for min del snart ferdige, det blir dyrt i år også selv om enkelte ikke har vært snille.
Selv har jeg vært meget snill så jeg skal lage ønskeliste en dag jeg har bestemt meg om jeg ønsker harde eller myke pakker. Dette har forøvrig ingenting med overnevnte innpakkete snilling å gjøre.

Mer enn dette har jeg ikke å si i dag, det er lørdag og jeg akter å sette i gang en film og strikke ei lue eller kanskje en hundebleie. Så skal jeg lære disse bikkjene å snakke, som denne:

4 kommentarer:

  1. Vet jo det at du helst ønsker deg en hard pakke. Men som samtidig kan være myk, og snill under gavepapiret. Skal ta en prat med Nissen eg, siden eg bor nærmere han enn du gjør.. Ler

    SvarSlett
  2. Hvis du virkelig får snakka med han da, må du si sorry for at jeg trodde han var en bøff :p
    Kos deg ikveld vennen :*

    SvarSlett
  3. Det er en grunn til at slike kalles teppedritere... :D

    SvarSlett
  4. Hehe, ja de var flinke til det. Men utrolig skjønne når de ser på en med bedende øyne når de klarer hoppe over pleddkanten lissm :)

    SvarSlett