MEN TANKENE MINE FÅR DU

13. desember 2010

Faàn ta Lucia



På nyhetene på morningen idag fikk vi se en gjeng barnehageunger som gikk Luciatog. Jeg fikk med ett et grusomt flashback fra en traumatisk opplevelse fra min speiderkarriere da jeg var cirka 10 år, og inntok tvert fosterstilling mens jeg prøvde å komme på sist jeg spiste Lussekatter.
Ei jente som gikk i klassen min gikk foran meg i det omtalte Luciatoget speideren vi gikk på arrangerte. Hun, Mona, gikk i det tempoet vi hadde fått beskjed om, mens jeg gikk bak og var mest opptatt av å se om mamma så hvor fin jeg var - hvitkledd med lys i hår. Og da skjedde det. Jeg økte tempoet litt og før jeg rakk å si Santa Lucia så hadde håret til Mona tatt fyr. Når hår brenner passer onomatopoetikonet; "Svosj!"
Herregud, jeg kjennner enda lukten. Men husker ikke hva som skjedde etterpå. Fortrengelse? Brannen ble slukket og skaden ble ikke større enn at vi forble venner.
Mona, unnskyld, igjen.
Jeg slutta forresten på speideren. "Learning by doing" Mhm.

Hvis vi glemmer Lucia litt så er avisene overdosert med denne selvmordsbomberen i Stockholm.
Ikke for å være unødvendig frekk men; Finnes det en mer mislykka selvmordbomber enn deg? Flott at du ikke tok med deg noen uskyldige altså, men nå har du egentlig bare sikra deg spalteplass på Se og Hørs vitseside. I tillegg har du sørga for at vi som bor i de landene dere flykter til når det blir for jævlig hjemme, blir enda mer redd dere. Jeg er ingen rasist, men jeg hadde neppe grint ei elv om det ble slutt på innvandring.
På butikken idag så jeg en mørkhudet med en ryggsekk. Jeg grep meg selv i nakken og skjønte at han bare sikkert hadde med seg matpakke med leverpostei og kakao i den. Eller gymklær. Tror kanskje han var fra Italia eller noe bare, men hvem vet i disse dager.
Men en ting skal jeg si dere selvmordsbombere der ute; Ikke kødd med meg!
Jeg nekter å bli sprengt i filler av en amøbe som straff for at noen tegner profeten deres. Det er så barnslig at jeg kan ikke etter beste evne fatte hva som skjer i topplokket deres. Jeg håper du led en smertefull død der du lå og ligna på en Crash Test Dummie, og det er dumt at ikke media kan vise filmen av lidelsene dine til alle potensielle bombere så kanskje de spiser en bolle istedet.

Sånn, nå var den aggresjonen ute.
Som dere ser har det skjedd noen endringer på bloggen min, men alle kan vel se at når det gjelder teknisk utforming av slikt så suger jeg. Jeg svelger dog ikke. Så hvis noen der ute føler at de vil imponere med å gjøre bloggen min slik jeg vil ha den så stikk gjerne innom. Jeg byr på kaffe og kanskje en kjeks. Hvis du har Lussekatter så ta gjerne med noen, husker fremdeles ikke sist jeg spiste det. Uten rosiner. Rosiner i mat ligner på snørr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar