MEN TANKENE MINE FÅR DU

27. november 2010

Bæ bæ du er lam?




Kjære Norwegian! Har dere oppholdt dere for lenge i lavt lufttrykk eller skrev dere sikkerhetsreglene deres i en kraftig hangover?
Min kjære venn Stig Tore skulle ut å fly til Italia denne uken og fikk beskjed av Norwegian om at han måtte ha med seg ledsager ettersom han sitter i rullestol.
"Dette er ikke et lovbrudd, vi følger bare de generelle kravene som gjelder for flyselskaper. De sier at vi skal kunne evakuere flyet på halvannet minutt. Funksjonshemmede uten hjelpere vil ikke greie dette", sier kommunikasjonsrådgiveren til Norwegian. Det handler liksom også om sikkerheten til rullestolbrukerne! My ass, her snakker vi om å spare inn ei krone her og ei der.

Hadde hun sett Stig Tore in action i stolen sin hadde hun spist ordene sine med sennep og rødløk. Stig Tore ruller ned trapper med stolen sin og beveger seg, tilsynelatende, fortere enn hjernecellene til enkelte i Norwegian.
En rullestolbruker trenger ikke å ha mer behov for assistanse enn mannen i gata. Hvis Norwegian seriøst mener at for å kunne tømme et fly fortest mulig i forbindelse med en ulykke, så må rullestolbrukere ha ledsager, da lurer jeg på hvorfor noen som helst får lov å fly.
Hva med slagpasienter som kan gå selv men som går jævlig sakte?
Hva med gamle folk bruker et kvarter på å reise seg?
Hva med hysteriske folk som løper rundt seg selv i frykt?
Hva med folk som bare er rett og slett dumme?
Hva med Norwegian-ansatte som tydeligvis ikke eier medmenneskelighet?

Hvis et fly styrter, spiller det vel liten rolle om noen av de inne sitter i rullestol eller ei - man blir mest sannsynligvis squisa uansett. Å kreve ledsager da er jo å kreve flere døde. Og hvis det er en evakuering i forbindelse med noe annet "livsviktig" så tror jeg neppe noen står å sjekker om det tar 17 sekunder lenger pga en rullestolbruker. Skjerp dere. Slik diskriminering er helt uakseptabelt og i tillegg får man ikke gratis kaffe på flyturen lenger heller. Det var en liten digresjon men det måtte nevnes ettersom jeg lurer på hva i svarte dere gjør på jobb. Ikke står de å veiver for å forklare sikkerhetsreglene lenger heller, nå vises det på en skjerm over setet. Dere er så late at dere er sikkert sjalu på de i rullestol som slipper å gå selv.
Nå merker jeg at jeg begynner å skli litt ut mot usaklig men det er søren meg dere også!

Her kan dere se innslaget fra Nrk

Jeg måtte bare få det ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar