MEN TANKENE MINE FÅR DU

14. november 2010

Avhold eller måtehold?



Julebordet fredag var akkurat litt mer fuktig enn jeg hadde forestilt meg, og jeg vet nå med sikkerhet at jeg ikke skal drikke sånn cirka ever igjen. Etter å ha tilbragt hele gårsdagen på "badet" og fremdeles ikke husker hvordan i alle dager jeg kunne finne på å synge den lame sangen min foran folk jeg må se i øynene etterpå, så er det definitivt; jeg skal aldri drikke igjen. Ikke på lenge, og aldri så mye.
Men gøy var det.
Jeg feiret dagen min med å drikke julebrus og solo så jeg håper jeg har lært.
Så til dere som ikke var der så får dere synge selv. Og skulle en eller annen løk ha filmet meg mens jeg sang så gjør jeg oppmerksom på at enhver form for offentliggjøring av denne filmen vil medføre alvorlige konsekvenser, for deg også liksom. Og takk til Christer som ga meg en god start på lørdag med å sende en videosnutt fra det aktuelle gjerningsøyeblikket tidlig lørdag morgen, takk og pris for at jeg er selvironisk.




"Halve jula" - melodi Hallelujah
(Må synges med innlevelse og kjennskap til orginallåt)

No e vi alle samla her
Med nye fine juleklær
Å samme mat vi ska et i hele jula
Men kikke vi rundt dette bord
Så ser vi mang som e litt stor
Det e ingen her som leve kun på smula.
Halve jula, halve jula, halve jula, halve jula.

Akevitt å ribbefett
E ting vi itj bli kvitt så lett
But you dont really care for music do ya
Her danses det i discotakt
Skjørtejegra e på rypejakt
Dem håpe på å få...litt mer enn smula.
Halve jula. Halve jula. Halve jula. Halve jula.

Det e itj lett å rim på jul
Så neste vers bli uten rim
Men tror itj det e nånn som virkli bryr sæ
Vi peise på med julebrygg
Å snart e ingen lenger stygg
Hvis kanskje ikke bare, ja kanskje du da
Halve jula. Halve jula. Halve jula. Halve jula.

-The end-


Jeg vet at jeg aldri blir kjendis med denne låta, men det var liksom heller ikke poenget. Jeg kan jo ikke synge uansett.

God søndag

2 kommentarer:

  1. Hehehehehe... Synes fremdeles at du e ganske så genial er..... Må jo huske på at den store hvite "Porselens Guden" skal ha sine "Offergaver" med jevne mellomrom.. Sååå. Oddsen tilsier, at du e på byn igjen om 14 dager.... ;))

    SvarSlett
  2. Nope, jeg kan vedde på at det ikke skjer!

    SvarSlett