MEN TANKENE MINE FÅR DU

11. november 2010

Øyet som ser og øret som hører





Det nærmer seg julebord.
Alkohol, alkohol og atter litt alkohol skal presses ned forbi pinnekjøttet og helst gjennom ribbefettet mens man knipser på en ny drink mens man svelger den forrige.
Jeg funderte litt på dette med ølbriller her om dagen. Jeg satt på en benk og venta, ei skikkelig alokoholisert dame setter seg ved siden av meg og sitter først og lirer av seg noen paranoide mumlesetninger om betjeningen i butikken. Med ett merker jeg at hun stirrer på meg. Mens jeg prøver å virke uanfektet og som om jeg har mitt å tenke på sier hun plutselig; "Fy flate så pen du er"
Her snakker vi pokerfjes. Jeg lo skikkelig høyt inni meg mens jeg stotret et takk og gikk ut å fyrte opp en sig. Så begynte tankemølla.
Var det gammel alkohol som snakket? Hadde hun på seg de ganske kjente ølbrillene som man vanligvis retter mot det motsatte kjønn? Eller skulle jeg konsentrere meg om at dette handlet om den kjente regla; "Av barn og fulle folk!" (Hun var jo ikke full akkurat da, men jeg tror garantert det bare var snakk om timer før hun spilte Roland Cedermark og viste frem slufsa si til gutta fra puben)
Jeg valgte det siste alternativet, jeg liker å prøve se det positive, og i det jeg blåste ut et drag Camel fant jeg frem lipglossen for å sette en ekstra liten touch.


Ambulansetjenesten måtte sette ut ekstra ambulanser i julebordstiden skrev de om i Adressa forleden. Det er jo søren ikke rart. Bare ei vanlig helg på fylla i Trondheim så tror jo folk at når de drikker så blir de udødelige og kan bare storme ut i gata foran bilene. Og da er det ei fyll de betaler for selv. Når sjefen sponser ei fyll så ser jeg at det er mange som absolutt ikke spytter i glasset. Ikke jeg heller for ordens skyld.
Håper vi får mange bonger i år. (God damn så teit det hørtes ut, men jeg vil liksom ikke trykke delete heller)


På bussen skrev jeg en sang jeg ønsket jeg turde synge på julebordet i morra. Nå eier jeg ikke sangstemme så jeg har bestemt meg for å skåne de andre, men jeg sang den for min søster idag og hun lo. Det var kanskje av sangstemmen min, men jeg velger å tro at innholdet falt i smak. Hun sa den var morsom. Hun lyver aldri og er flink å bake.
Jeg skal legge den ut her når jeg har fått på et vers til.

Nei nå er jeg overtrøtt, jeg ser det selv. Roger - LA8PV






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar