MEN TANKENE MINE FÅR DU

28. oktober 2010

We are on a break!



Kan like gjerne gjøre det offisielt, jeg har bestemt at jeg trenger en pause fra Mario!
Etter en stund nå med uforenlige forskjeller har jeg kommet til at en tid fra hverandre kan være den beste løsningen, ellers risikerer vi at det får alvorlige følger.
Alt er liksom så lett for Mario, det har alltid vært sånn. Hvis han tar et feilsteg så er det jo ikke noe problem, han har jo faen meg flere liv enn katten den fyren! Mens jeg prøver å fyre opp tempen når disse feilstegene skjer så står han bare der og smiler mens han på gebrokkent roper; "It`s me, Mario" Irriterende sant? Ingen forklaring, ingen unnskyldning, bare samme ordene på nytt og på nytt.

Her i dag så var vi ganske nære å, for en gangs skyld, samarbeide om denne ene tingen vi trengte oppnå sammen. ( Jeg snakker her om den ene stjernen i Rainbow Ride) Men gang etter gang måtte Mario bare kollapse på det siste hoppet sånn at vi måtte begynne forfra igjen.
Da hadde jeg allerede brukt ganske lang tid altså på å få oss til dette punktet.
Og for noen dager siden presterte han å miste lua si i Tall Tall Mountain! Snakk om talentløs, det er vel nesten det eneste han trenger passe på. Jeg måtte bruke nesten en time på å få tilbake den dumme hatten fra ei ape som irriterte meg nesten fra all forstand. I tillegg hender at han ikke hopper når jeg ettertrykkelig ber han om det.

Greit nok, han tjener litt penger - han finner jo penger overalt! Men det er ikke derfor jeg ville starte noe med han. Penger er bare et tall på skjermen på en måte. Jeg liker måten han aldri gir opp på, måten han reiser seg fra ethvert fall og bare peiser på videre.
Energien hans er fantastisk, og måten han bokstavlig talt hopper fra land til land på nye eventyr er veldig sprekt for en mann i hans alder. Et øyeblikk var jeg redd det var ei som lurte i kulissene, at det ikke var på grunn av meg han gjorde alt dette - men jeg har valgt å stole på ham. Sikkert dumt av meg.

Så nå har jeg tatt valget og jeg kommer til å holde meg unna Mario inntil videre. Kanskje en dag kan vi se om vi finner kontrollen igjen, men pr idag ser jeg at dette er et forhold som kommer til å gå meg på nervene. Det er alltid jeg som gir og gjør alt!
Han stilte seg også helt uvillig til å fjerne barten også, enda eg prøvde fortelle ham at trønderbart er så 1998, men her er mannen som går egne veier hvis han ikke har ei tøff dame som styrer ham. Trodde virkelig jeg var henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar