MEN TANKENE MINE FÅR DU

8. september 2010

Aaaaarhggg!






I dag skal jeg bare være sånn passe frekk og ærlig. Mot deg. Ja du som skrev det irriterende innlegget i bloggen din om at Lano-ungen 2010 ikke burde vært med i kåringen, grunnet alder! (Liksom) Du mener også at han har høstet sympatistemmer og at han ikke hadde blitt meldt på om han var "frisk".

Seriøst? Jeg skal gi deg "frisk" jeg.
Hvilket jævla Timotei-hjem har du vokst opp i? Unnskyld den spisse formuleringen, men altså - verden består ikke bare av barn (eller voksne) som er såkalt perfekte og har et A4-utseende. Hvis man skal ta en slik kåring så seriøst at man faktisk BRYR seg om en av deltakerne ikke ser ut som de hundre snørrungene man ser i gata hver dag, så bør man faktisk ta en aldri så liten vareopptelling i topplokket.

Hvis du hadde et barn selv som ikke var lik andre barn så ville du også vært like stolt av det barnet, og neppe satt en grense for hva det skulle fått tatt del i.
Og hvis du skal engasjere deg så mye i en slik sak så kan du i det minste sjekke fakta, for unger opptil 6 år kan delta. Hvilket vil tilsi at du garantert kan melde deg på i 2011. Hvis ikke kan du jo spørre Lambi om å få fjeset ditt på deres logo i noen år?
Sympatistemmer? Hurrastemmer sier jeg!
Jeg stemte! Jeg har ingenting i mot å se noe, som man i gamle dager gjemte bort i fjøs og brukte som slaver, på såpa mi! Ikke bare er det forretningsmessig topp for Lano at de bryter tradisjonen, men det er jo tydelig at folk trenger å få flytta fokusen på de som ikke er like heldige som oss fleste.

Jeg har ikke noe mot deg personlig, egentlig - men altså, enkelte ting sier man bare ikke høyt. Alle kan få ha sin mening, men å mene at et funksjonshemmet barn ikke kan bli Lano-unge; det sier litt om at du muligens har vasket deg bak ørene, men neppe blitt tørr der enda!

Nå er jeg ikke så sint lenger, men jeg vil ikke leke med deg på lenge.
You; Tuppen, me; Lillemor!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg er så enig!
    Det er godt at det ikke bare er de fineste ungene som får ta del i noe...
    Det er mye nok press på utseendet fra før, og dette var helt topp. Alle burde ha en lik sjanse.
    Godt skrevet!

    Janne på landet

    SvarSlett