MEN TANKENE MINE FÅR DU

8. juli 2010

Små barn store gleder





Jeg har 8 tantebarn, og de er alle skjønne. De har gitt meg og resten av klanen mange gode latterkuler og idag må jeg bare dele et par skikkelige gode historier vi tørket støv av igår.

Henrik er 14 år, og sønnen til min bror. Han er forøvrig en motocrosskjører som kommer til å lage flere headlines.
Da Henrik hadde sin første skoledag i en alder av 6 år, så de Teskjekjerringa på blåbærtur. Etterpå fikk alle de unge lovende i oppgave å tegne noe fra det de nettopp hadde sett. Henriks mor, Anne Marie, gikk etter en stund bort for å se hva Henrik tegnet og fikk tunga nesten i vranga mens fjeset hennes skiftet farge til en kledelig rødfarge. Tegningen er selvsagt tatt vare på og den er for bra til ikke å deles med dere:







At denne "elgen", med noe som ligner en tv-antenne på hodet, også tisser mens den blir tegnet er en særdeles bra detalj.

Henriks lillebror heter Simen. Da han var 2-3 år kom moren av huset for å finne bilen med knust frontrute. Hun spurte Simen, som var den eneste synderen tilstede, om hvem som hadde gjort dette. Selv om han prøvde desperat å skylde på Henrik, som var milevis unna, så kom det frem etterhvert hva som hadde skjedd. Han hatet fluer, og da det var ei flue som var frekk nok til å sette seg på frontruta på deres bil, valgte han å ta saken i egne hender.
Eller rettere sagt en hammer i egne hender. Need I say more? Det ble en dyr affære og det vites ikke om fluen ble skadd i angrepet.

Det er flere på lager, så kan hende det kommer noen historier til. Men ikke nå. Nå skal jeg se om jeg kan fikse en kopp kaffe i varmen mens jeg håper at ingen av søstrene mine tar rekorden min på Cube Crash på Facebook. Noe må man jo gjøre når man sitter inne og forfaller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar