MEN TANKENE MINE FÅR DU

15. mai 2010

Angående Grand Prix




Jeg må bare blåse ut at han der Didrik og den talentløse sangen My hard is yours, kommer ikke blant de 10 beste selv om man hadde gitt alle de andre Cyanid før sin opptreden! Jeg tror jeg kommer til å være en anelse flau når såpetrynet skal synge på Petter Solberg-engelsk, og det foran folk i tillegg.

Hva er det med Norge og Grand Prix? Etter over 50 år med dette showet som "ingen" ser på så må man vel ha begynt å skjønne at ballader ikke helt når opp, hvis man ikke slenger på en liten finesse med enten fiolin eller at Johnny Logan har atter en forpult livskrise og skriver om den. Ikke at jeg ønsker meg enda et gnagsår i samme gate som Rybaks Fairytale, men altså - å stille med Didriks margarinlåt og jallaengelsk er skikkelig usportslig. Det fins verre ting å engasjere seg i, jada, men når man kjører bil og hører radio og får den støgge låta slengt inn i øret så må det jo bare komme ut litt eder når man først har en blogg.

Hvis han skal gi ut en cd så tenkte jeg kanskje at disse låtene ville passe ham:


"My hard will go on" Celine Dion
"Try sleeping with a broken hard" Alicia Keys
"Unbreak my hard" Toni Braxton
"Total eclipse of the hard" Bonnie Tyler
"Achy breaky hard" Billy Ray Cyrus
"Hard of gold" Neil Young
"Shape of my hard" Sting
"Dont go breaking my hard" Elton John
"Owner of a lonely hard" Yes
"Hungry hard" Bruce Springsteen

1 kommentar: