MEN TANKENE MINE FÅR DU

16. april 2010

Paradise Hoetel


Inger ønsket seg blogg om Paradise Hoetel og jeg er ikke tung, å be. Legg først å fremst merke hvilken effekt en kommasetting kan ha på en setning. Og ja, det står Hoetel med hensikt.

Igår var det dramatiske omstendigheter på dette hotellet hvor ungdommene mesker seg i alkohol og i syndige lakenleker.
Victoria backstabba sin venninne Karoline og Stian dumpa Karoline til de flestes skuffelse. Reaksjonene har ikke uteblitt, nå "hater" alle Victoria og selv om ingen ser dette programmet så er det hundrevis av innlegg av folk som mener noe om det. Jeg mistenker at de fleste ser Paradise, mange i skjul, i frykt for hva kompisene mener om de hvis de ser sånt dritt på tv.

De fleste som nekter for å se dette er selvsagt menn. De hevder å ha sett en episode og nekter se mer fordi folka der er så dumme. Seriøst?
I tillegg forsvarer da mange, også de som "ikke ser" på dette, Victoria med at ; "Herregud, det er bare et spill". Jeg har en sterk mistanke om at dette er de samme mennene som tygger ølbokser i sinne fordi en fotballspiller bommer på mål når de ser fotball, eller skylder på treneren når fotball-laget spiller dårlig. Herregud, det er i allefall et spill! Og de få jentene som forsvarer Victoria er venninner av henne.

Kan du med hånda på hjertet si at du ikke blir underholdt av ei blondine som sier; -"Karoline er ikke som meg, hun er sånn jordnær, mens jeg er liksom litt mer sånn - down to earth"?
Eller å se at de hver dag bytter spytt med personen som er nærmest når alkoholen begynner å virke? Er det ikke billigere å se Paradise Hoetel enn å kjøpe mannfolkblader når det som egentlig teller er å se mest mulig kropp?

Klart det er et spill, men man vil likevel se at folk har et hjerte og heller vil vinne på en ærlig måte som gjør at de kan vise seg offentlig etterpå uten å fremkalle brekninger hos folk. Personlig syns jeg Victoria virker som ei sklie som jeg er sikker på vil slite etter dette programmet, selv om det bare er et spill. Og hvorfor liker ikke folk Stine-Marie? Hun er jo den peneste jenta der inne og den eneste som ikke hopper fra gutt til gutt på en tøsete måte. Greit, så er hun bifil og kliner med Tine istedet - men faen, de guttene der inne er så lite fristende at jeg hadde heller klint med en palme selv. Carl er den eneste som er litt kjekk, mens han der Niklas flyter kun på tattoos og halvtlangt fett hår. Og Emil! Herregud, han tar hva han får - og det er jo litt av en Pr å gi seg selv.

Som hun der klysa i Farmen, Silje. Kjære meg, jeg er glad hun ikke er i min omgangskrets. Hun fremstår som falsk og gjør hva som helst for å komme seg på toppen, og det sier seg selv at selv om dette bare også er et spill så vil de slite med slik oppførsel i livet etter tv.
Skjønner ikke hvorfor Tore reiste hjem pga sult fra Farmen, han kunne vel for pokker bare spist Silje så hadde man løst 2 problem i samma slengen.

Lenge leve underholdningsTv!

Idag var jeg forresten hysterisk morsom på Elkjøp. Var med min søster som skulle kjøpe glattetang. En fyr med skikkelig krøllsveis stoppa oss for å vise oss en eller annen teknisk duppedings i fotoavdelinga. Så jeg svarte, mens vi trengte oss forbi og jeg kikka på krøllene hans -"Nei ikke nå, vi skal kjøpe glattetang, kanskje du og burde vurdere det"
Jeg hørte han lo helt til vi kom til dvdspillerne.

God helg!

3 kommentarer:

  1. Haha! Veldig bra skrevet, Anne. Helt enig med deg :)

    SvarSlett
  2. hehe... helt enig!! her i huset blir det sett en og annen episode - og ja, det er jo for å få hatt litt morro på dems bekostning... den eneste som "følger med" er sønnen på snart 14 - og du skjønner vel hva han ser på... ;)

    SvarSlett
  3. Ja nettopp Katrine:) Han ser nok neppe på Meksikansk svømmebasseng-arkitektur for å si det sånn :)
    Det er moro, men synd det blir så mye følger for dem i ettertid, håper de fikser det.

    SvarSlett