MEN TANKENE MINE FÅR DU

26. april 2010

Fotball


Ja, som mange sikkert har skjønt så syns jeg fotball er drittkjedelig. Men jeg respekterer selvsagt at andre syns det er morsomt å både spille og å se på det. Det er jo ikke vanskelig å få med seg hva som skjer uten å se på, Facebookstatusene eksploderer jo med resultater tvert Rosenkål, Totenham eller Blackbjørn spiller kamp.
Det verste med fotballfan er Brannsupportere. Jeg har bodd i Bergen og vet at de ikke skjønner at når Brann ikke vinner en kamp så har de faktisk tapt kampen. Neida, hvis Brann taper så er det tusen gode unnskyldninger og selv om man trykker tabellen oppi trynet deres så nekter de å innse at de er ikke best. Denne påstanden er basert på en flere år gammel tabell og hendelse da jeg husker Brann slet og Rosenborg vant, jeg har ingen anelse om hvordan tabellen ser ut i år. Eller i fjor for den saks skyld.

Hvis jeg noensinne blir sammen en som liker å se fotball så skal jeg IKKE, til tross for mitt syn på fotball, stå i veien for at tv`n kan få stå på når disse 22 mennene tar seg tid mellom utroskapskandaler og småskader til å løpe etter denne kula med fem og sekskanter på.
Jeg skal gjerne servere pizza og øl til gutta på stua mens de roper obskøne ting til dommeren og belærer hverandre i hvilke feil alle spillerne gjør. Tilbake krever jeg kun å få kjellerstua i fred når jeg og girlsen mesker oss med Cosmopolitan og rødvin mens vi diskuterer bindpriser og mascarakvalitet.
Men det blir ALDRI med en Brannsupporter. Da må han være stum i tilfelle. Det finnes alt for lite stumme Bergensere.

Denne reklamen er veldig skjønn, selv om den handler litt om fotball:

http://www.youtube.com/watch?v=Kqb-mmkEWqU

3 kommentarer:

  1. Jammen Anne da!!!! Hva er det med deg og bergensere???? Jeg for min del ELSKER bergensere!!! Synes de er helt hærlig sjarmerende med sin barnslige "VI ER BEST UANSETT" måte å være på;) Kan selvsagt ha noe å gjøre med at jeg selv er født i Bergen og har hele familien min derfra. Men sånn er det vel bare...jeg er foreksempel ikke overbegeisteret for nordlendinger...faktisk så sliter jeg skikkelig med de,noe som egentlig er litt rart siden jeg ikke kjenner så fryktelig mange av de....de bare irriterer ;)velvel...man er forskjellig...og godt er det ;)
    Mvh Therese :) Hiver på noen ekstra smilefjes...de er du jo glad i ;):):)

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg har bodd i Bergen selv så er vel derfor jeg har litt problem med å "elske" dem. De kan være sjarmerende da, men så ja, så skjer det noe som gjør at de ikke er det lenger av og til:)
    Nordlendinger er ok syns jeg, kjenner mange av dem så tør ikke si noe annet for da blir jeg vel bare kalt hestkuk og jåsspeis å sånne ord som de bruker :P
    Men ja alle er forskjellige, jeg drar ikke alle under en kam da, selv om det virker sånn.
    Klem til Therese, smiling er BRA:)

    SvarSlett
  3. Fotball er kjedelig!! Hvordan har det seg at jeg 2 av 3 jeg har vært sammen med er svorne fotballfans!! Hæ? Ka? Blogg om det, du!! ;))) Fotball på tv i flere timer?? Og hvorfor kan vi ikke ha to tv'er da??? Aaaargh!!! Eller flere rom...

    SvarSlett