MEN TANKENE MINE FÅR DU

25. mars 2010

Hjerte til hjerte


Ei venninne, la oss kalle henne Lill, lånte meg en bunke filmer til avveklsing fra Animal Planet og Oprah. Noen av de hadde jeg sett, men satte på Melonas og kjente skuffelsen tynge meg ned. Jeg lo ikke en eneste gang og tenkte at de kanskje hadde fjerna humorblæra mi også.
Men så satte jeg på Linn Skåbers Hjerte til hjerte og da kunne jeg konstatere at jeg har humoren enda og i tillegg fikk jeg en skikkelig følelse av at denne filmen burde mange se!!
Den handler i det store hele om ei berte uten sosiale antenner i det hele tatt og med en særdeles selvopptatt holdning. Narsissistisk til de grader!

Jeg ble skikkelig flau av å se Linn Skåber i den serien, hun spiller knallbra og jeg kjente mange ganger at jeg har kjent den samme følelsen i det virkelige liv. Folk uten sosiale antenner er sånn cirka omtrent muligens det verste jeg vet! Enkelte tar bare ikke et hint og jeg syns egentlig det skal være unødvendig å si fra også, men av og til må man jo.

Jeg er en person som fort blir flau hvis folk snakker høyt på bussen, i butikken etc. Jeg foretrekker at man lar "fremmede" slippe å delta ufrivillig i samtaler mellom andre så derfor pleier jeg å ikke være brautende på offentlige steder.
Det er litt geografisk hvem som er høylytte, og beklager hvis noen føler seg truffet når jeg sier at det som regel er Bergensere og Nordlendinger som er de mest høylytte. Bergensere tror jeg er sånn fordi de er mer selvopptatt enn andre generellt og bryr seg lite om hva andre folk tenker om dem. Nordlendinger fordi de liker oppmerksomheten:) Jeg tar det ikke så tungt, men altså - det går jo an å bruke innestemmen som en regel når man ikke drikker? Alt man gjør i fylla teller jo som kjent ikke så da spiller det ingen rolle.

Anbefaler alle som ikke har sett serien til å se den, og hvis du kjenner noen som har null sosiale antenner så bør de kanskje absolutt tipses om å se denne perlen.

1 kommentar: