MEN TANKENE MINE FÅR DU

8. februar 2010

Valentines og morsdag

Nå streiker jeg snart! Nå har de faen meg klart å skvisa sammen morsdag og Valentines Day på samme dag. Her snakker vi om å sparke noen som ligger nede til de blør, og så strø Maldonsalt i såret! Søndag den 14. februar skal hjemmene fylles med morsdagsgaver, kaker og søte hjertekort. Men unnskyld at jeg spør; Er det INGEN som tenker på oss som ikke er mødre? På oss som ikke får Valentineskort fra en hjertevenn?
Jeg er 36 år og det er aldri noen som har hatt utgifter på meg en eneste morsdag. Jeg har, med hånda på hjertet, aldri fått et eneste Valentineskort heller. Mulig det kan settes i sammenheng med det flotte utvalget av ekser jeg har men... Nå har jeg altså vært singel i 4 år og det ser ikke ut som om postkassa blir full i år heller.

Morsdag! Jeg har i alle år spart folk for bryllupsgaver, dåpsgaver og et lass julegaver, og det er på tide noen tar tak i dette og tar litt ansvar en gang for alle oss som ikke suger penger ut av sparebøssa til folk! Jeg krever en ikke-morsdag, hvor alle som har unger skal kjøpe gaver til sine barnløse kjente. Handelstanden burde tatt tak i dette, det er jo de som tjener flesk på å gi folk dårlig samvittighet hvis de ikke drar Visa`n når mors- og farsdag nærmer seg. Tenk på alle de single og barnløse de kan tjene på? Eller er det liksom bare meg igjen?

Valentines! Eksene mine har vært sånn type; "Valentines, nei det e nokke driiit og det klissete, eg kjører Harli Deividson og gjør ikkje sååån" og "Hærregud, ka e vitsen med et kort du læs nå du veit på da, vi tar oss en karsk istede å spælle Amrikaner" ....
Skjønner du? Så hva må en kvinne gjøre for å få Valentineskort? Er det virkelig bare på film? Mange spørsmål, få svar. Jeg skal sende Valentineskort i år. Jeg skal gi menn en støkk. Ikke alle menn, men menn som fortjener oppmerksomheten. Kanskje. Mulig streiken settes i verk før søndag.

Som han der MGP-fyren synger: My Hard Is Yours! Han har heller ikke skjønt poenget....

5 kommentarer:

  1. Enig! Valentines er så idiotisk! :( jeg får ikke noe kort jeg.....

    SvarSlett
  2. Jeg prøvde spore opp adressen din for å sende deg Valentines kort, men klarte ikke finne den, derfor skriver jeg diktet jeg lagde til deg her. Det ble på engelsk, for alt jeg prøvde på norsk hørtes litt teit ut, litt som når du oversatte Beyonce :)

    Your eyes, brown blue or both I don't care, it's like with perfect diamonds, they are beautiful and rare

    SvarSlett
  3. Åå, *smelt* det var så fint at jeg er glad jeg ikke har mascara på! Tusen takk for nydelige ord, hilsen meg (og sikkert litt David Bowie også)

    Men hadde vært koslig å vite hvem poeten er også da!?

    SvarSlett
  4. Hemmelig, jeg skal innrømme når det passer seg slik. :)

    SvarSlett