MEN TANKENE MINE FÅR DU

1. februar 2010

Dere pelshatere

Seriøst, jeg er litt lei av at folk skal drive å kaste maling på folk som går i pels. De som tror at å gå rundt å hate de som bærer pelser hjelper mot mishandlingen av dyrene, før de blir til pels, har virkelig for lite å gjøre. Misforstå meg ikke, jeg syns det er grusomt å se dyr lide, men dette gjelder alle dyr - og jeg er sinna på de som utfører mishandlingen. Det er ikke gamle bestemødre som loffer ned Nordre gate med pelsen sin man burde la sitt sinne gå utover. Det blir jo som å gå inn i hvilket som helst norsk hjem å gi far i huset buksevann for at han lager lammestek til middag. Eller å druse til mor i huset for at hun bruker Lòreal mascara. For ikke å glemme å flerre av ungene klærne deres som sikkert er sydd av barnearbeidere i Langtvekkistan...

Hvis dere som slenger maling og kaster drepende blikk på de som har kledd seg godt i minusdagene vi har hatt nå, kan skrive under på at dere aldri har brukt, spist eller hatt på noe som noen har lidd for for din skyld, så blir jeg imponert. Hva med å heller skjønne at skal man stoppe pelsproduksjon så må dere begynne i rett ende. For å sette det skikkelig på spissen; ungen din kommer hjem og spiser på en svær sjokolade han/hun har fått av en mann i gata. Er det ungen, som nyter noe den har lyst på, du tar for dette, eller går du etter mannen som ga ungen den? Dere som er skikkelig teit vil sikkert sprenge Nidar for det aller helst.

Jeg har også lyst å skambanke de som mishandler dyr (og mennesker), men altså, den dagen jeg blir så engasjert i det at jeg skal gå aktivt inn for det - så går jeg rett til rota med en gang, istedet for å forurense miljøet med å slenge ei bøtte Butinox på Ruth på 89. Regner med enkelte har lyst å henge meg og tømme meg for blod for at jeg mener det jeg gjør, men jeg tåler det. Jeg kommer aldri til å slutte bruke make-up, kremer eller klær som ikke er produsert uten at noen har lidd for det uansett. Så da ser det vel temmelig teit ut hvis jeg skulle skrape av meg sminken før jeg dynker noen i maling også. Når de fryser. Det er bikkjekaldt ute.

Start the shooting, jeg har hendene oppe!

1 kommentar: