MEN TANKENE MINE FÅR DU

7. januar 2010

Fobier


Jeg har Arachnofobi! En edderkopp kan forandre personligheten min totalt. Ikke slike søte som den over, men de der ekle hårete jævlene som popper ut med en gang snøen er vekke.

De ekleste edderkoppene er Innendørsedderkoppene!
Hvorfor kan de ikke holde seg utendørs der fluene oppholder seg i et langt større flertall enn i stua mi? Noen er faen meg så tom for empati at de går midt over gulvet for å vises mest mulig, istedet for å smyge seg langs kanten når de først tillater seg å bryte privatlivets fred. Jeg kan aldri bli sammen en fyr som også var like redd dem, men heller ikke sammen en som håner meg når jeg hyler og evakuerer fra et risiko-område, mens han står å dingler med den foran nesa si for å demonstrere sin (innbildte) maktposisjon.
Størrelsen spiller egentlig ingen rolle. Jeg snakker fremdeles om edderkopper. Men de som er så store at de må åpne døren for å komme inn har faktisk ikke livets rett. Jeg priser kulden nå som jeg ikke har sett en edderkopp på 5 måneder....



Men det fins de med verre fobier:

Dextrofobi - de som er redd for ting til høyre
Optofobi - frykt for å åpne øynene
Kinetofobi - redd for bevegelser
Lachanofobi - redd for grønnsaker
Anablefobi - frykt for å se opp
Alekrofobi - frykt for høner

Og kanskje den særeste:

Proctofobi - frykt for endetarmsåpninger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar