MEN TANKENE MINE FÅR DU

13. januar 2010

AMK-styret





Vurderte lenge om jeg skulle skrive om The Bachelor-skandalen eller AMK-bråket og ettersom det sikkert er bare meg i hele Norge som ser The Bachelor så vant AMK.

Jeg er som vanlig litt delt. Jeg setter ordet litt i kursiv ettersom jeg ikke finner en måte å understreke det på. Jeg skjønner på en måte at i en sånn traumatisk situasjon som disse tyrkerne var i, så kan man bli så sinna at kebaben renner over. Jeg hadde selv stressa hvis jeg skulle bestilt ambulanse i Tyrkia og bare fått masse spørsmål om hvor og hvorfor (!) Men jeg hadde aldri tatt en slik tone ovenfor noen som gjør jobben sin og faktisk prøver hjelpe. De kasta jo selv bort tiden på å ringe til et mellomledd som så skulle ringe AMK istedet for at de ringte direkte til AMK selv. At de ringer 9 ganger gjør jo ikke saken lettere for AMK når de hele tiden sier ting, jeg personlig syns høres kulest ut på engelsk, og slenger på røret til slutt.


Hun dama som ringte først ble desverre fratatt telefonrøret av en slektning, og etter det raste alt sammen. Hadde hun dama fått tatt seg av hele samtalen hadde neppe dette skjedd, for de som tok over hadde tydeligvis sett altfor mye fotball! Det faktum at damen døde er selvfølgelig tragisk, men man kan ikke si det er på grunn av det ene eller det andre eller om hun ville overlevd om ambulansen kom 5 minutter før. Nå går de i demonstrasjonstog i Tyrkia pga denne saken og jeg bare spør; er ikke slike folkemengder til hinder for utrykningskjøretøy egentlig?


At det i ettertid blir en rasistisk debatt av det er jo ikke overraskende i det hele tatt. Jeg syns ikke AMK hverken sa eller gjorde noe som kunne tolkes som rasistisk. Det virker mer som de prøver å gjemme sin egen oppførsel bak den gamle regla om at dette har noe med raser å gjøre. Da Johan Øian og Jo Tenfjord skrev sangen "Noen barn er brune", den gangen vi fikk lov å kalle en spade en spade, så hadde de nok ingen anelse om at 50 år senere så får man knapt lov å synge den. Iallfall ikke på enkelte fester. Har jeg hørt...


Nuff said, nå ble jeg lei denne saken

2 kommentarer:

  1. Legger merke til at du har lite kommentarer på bloggen din,sier seg jo selv da, ALLE er enige med deg. Den som tier samtykker,sånn er det bare! Så jeg burde strengt talt holdt kjeft....

    SvarSlett
  2. Man kan jo ikke annet enn å være enig i bare kloke ord :b

    SvarSlett