MEN TANKENE MINE FÅR DU

30. januar 2012

Sånn går no dagan



Utsikten fra rommet mitt er upåklagelig! Det lille skuret er røykeboden, der tilbringer jeg mindre tid enn hjemme, man røyker mindre her. Man trener, slapper av og spiser. Alt dette gjentas hele dagen og når man røyker føler man seg som om man gjør noe kriminelt. Det er litt morsomt når 5-6 røykere samles der og det kan nesten høres ut som om det er en konkurranse i å hoste mest mulig, men likevel få i seg nok nikotin til å berge noen timer.

Apropos røyking; jeg hadde med meg 2 bøker hit og brukte lang tid på å bestemme meg for hvilken en jeg skulle lese først.



Det ble kvinnene i Rinnanbanden.

Da jeg kom hit var jeg ganske spent, og da jeg så at de andre som er her fylte 60 år for både 10 og 15 år siden så ble jeg skeptisk. Men de er jo så søte og koslige at jeg føler jeg har fått nesten 30 bestemødre.
En av de første dagene fikk jeg en slik av en av de ansatte:


Jeg var litt usikker først, men da jeg skjønte det var vaskepulver så la jeg ned bilnøkkelen igjen og pustet lettet ut.
Jeg har dessuten sett så lite tv at jeg knapt husker hvordan Goggen ser ut. Den ene kvelden jeg ville se tv oppdaget jeg noe interessant.
I den ene tv-stuen, der Tv2 vises - satt det 2 "godt voksne" damer. Vi skulle se The Voice og de kaklet i kor og spurte meg om alt det de ville fått svar på om de hadde holdt kjeft og hørt på programlederen.
Da de ble pause gikk jeg inn i Nrk-tv-stuen, for å skåne meg selv, der satt det sikkert 15 stykker å så Nytt på Nytt. Jeg fryktet at kaklenivået skulle øke i forhold til tilskuerne, men der tok jeg sannelig feil!
Så etter litt forskning på dette fenomenet så viser det seg altså at jo flere de er jo stillere er de. Herlig!

Når dette er sagt så trives jeg her. Koser meg og trener, kjenner det kan hjelpe på sikt.

Jeg savner alle hjemme sånn at jeg ser bilde av dere på melkekartongene til både frokost og kvelds! Men jeg rekker ikke å savne lenge. Det kommer alltid en "bestemor" og spør meg om en tjeneste i grevens tid.
I treningsstudioet er det skikkelig morsomt. Det er veldig flott der med masse apparater og benker til varmebehandling. Når de mest voksne får varmebehandling så sovner de.
Når de sovner snorker de.
Når de snorker, så ror jeg i takt med de mens jeg humrer litt.

Det skremmer meg at jeg ikke har noe annetå skrive om enn dette, jeg gleder meg til helgeperm!

Men hjemme må jeg stå å dusje.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar