MEN TANKENE MINE FÅR DU

6. juni 2011

Et anderledes innlegg



Jeg gjesper når andre gjesper. Dette er et tegn på at man er veldig empatisk sies det.
Det er jeg.

Og derfor vil jeg skrive om noe som jeg syns er tragisk og som desverre sikkert aldri tar slutt.
Nettmobbing.  Et såpass viktig tema at det ble 2 innlegg i dag.

Noen av dere så sikkert Paradise Hotel i fjor, også. Der var blant annet Stine Marie med. Hun blogger om livet sitt og virker som ei jente med ben i nesen.  Du finner bloggen hennes her.
Nylig fikk hun en sønn, og rett etter fødselen står hun der med en mage så flat at enkelte rett og slett ikke takler helt sjalusien sin.
(Jeg er også sjalu, mest fordi magen min ligner mest på hennes rett før fødselen. Men jeg unner faktisk folk å se bedre ut enn meg.)

I kommentarfeltet på bloggen hennes kommer det mange positive kommentarer, som forhåpentligvis betyr mer enn de forferdelige tingene enkelte skriver til henne.
Men tross alt positivt så kan det ikke være lett for henne at på flere babyforum o.l. har de debatter om hvilken dårlig mor hun er fordi hun tillater seg å ta pedikyr og solarium når hun nettopp har fått barn.

Seriøst?? Hvis det å få barn er ensbetydende med at ens eget liv skal opphøre og man skal herved slutte å ta vare på seg selv så må produksjonen av kondomer øke betraktelig.

Jeg syns det er kjempeflott at hun, og mange andre, ikke raser sammen og blir ei "sløgge" etter fødselen. Hun er ei pen jente og jeg håper hun trosser hormonene i kroppen sin nå og overser de smellfeite, sjalue og tydelig umodne jentene som sikkert en dag må spise ordene sine.
Hvordan enkelte klarer å skrive så stygge ting til noen uten å tenke på hvordan det føles for den personen er uforståelig. Og når det ligger sjalusi istedetfor fakta bak ordene så sier det ganske mye om de ansikstløse som skriver dem. Hvis det å ta sol, fikse neglene sine eller å ta seg en tur ut med venner er å være dårlig mor så vet de ikke hva de snakker om. Det verste er at at noen av diskusjonene om henne har foregått på side for folk som nettopp har fått barn selv - da lurer jeg på hvordan de selv er som mødre når de kan sitte å pøse ut så mye dritt om et annet menneske. Deres barn kommer sikkert til å lære seg folkeskikk. Not!

Nettmobbing, mobbing generellt, er skikkelig stygt! Særlig om man sitter bak en skjerm og er anonym å ikke tør stå for sine egne ord.
Foreldre burde følge mye mer med på hva ungene deres gjør på nett. Det har faktisk hendt altfor mange ganger at nettmobbing har fått tragiske utfall, og i mange tilfeller har foreldre gjort en drittjobb når det gjelder å vite hva ungene deres driver med.
Et tilfelle er Megan Meier, stakkars jente.

Håper Stine Marie hever seg over disse idiotene og at hun fortsetter å ta vare på seg selv. Og at ingen som leser min blogg er en slik taper som ser glede i å blåse ut andres lys.
Du ser knallbra ut og er sikkert en bedre mor en mange, tro på deg selv og stol på deg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar