MEN TANKENE MINE FÅR DU

9. oktober 2010

Lørdagspolitikk



Vel, politkk light må jeg presisere. Ettersom alle som kjenner meg vet at jeg er lite politisk engasjert og at jeg har politikkdysleksi, for å si det sånn.

Men uansett. I Dagbladet i dag fortelles det om en jødisk bosetter-leder som kjører ned arabiske (dritt)unger som kaster stein på bilen hans. Det er en slightly mulighet for at man nå skal synes synd på disse ungene og kanskje hate alle jøder, igjen.
Men kast gjerne stein på meg (!) for å mene det jeg gjør men jeg hadde gjort det samme selv! De to guttene som blir truffet av bilen løper jo rett og slett rett mot bilen hans mens de slenger stein midt i frontruta hans mens flere steinkastende galinger står linet opp i kø for å gjøre det samme. I tillegg syns jeg tydelig jeg ser at det sitter et barn i passasjersetet i bilen også, som er i like stor fare.
Skulle fyren liksom ha stoppet bilen og gått ut å prøvd å føre en samtale med noen med så lav innsikt at å kaste stein er deres form for kommunikasjon?
Disse steinkasterne har foreldre som enten har lært dem opp til dette og står å heier på dem mens de plukker de største steinene, eller foreldre som burde passe på barna sine bedre.
Å bruke barn på denne måten er for dumt, og det er klart det er synd på disse ungene på en måte, men jeg klarer likevel ikke å synes mer synd på dem enn de som blir kasta stein på.

http://www.youtube.com/watch?v=0QvMW7abxGg

Det var alt om politikk for denne gang, vi går over til Marianne Aulie.
Jeg er så drita lei av den dama. Ikke bare er de klovnene hun maler noe jeg aldri ville hatt på veggen, i et smug engang, men går det an å ha på seg truse og til tider være påkledd? Syns mannfolk virkelig hun er deilig? Eller er det en grunn til at hun alltid henger med den like lite attraktive Aune? Ikke at utseende er viktig, egentlig, men ingen av dem virker spesielt begavet på andre områder heller.
Da hun i 2007 direkte på lufta sa hun hadde blitt forsøkt voldtatt av 2 andre kjendiser, sa hun at det var hennes måte å hjelpe andre i samme situasjon, ved å stå frem. Hello. Har ikke hørt et ord fra henne om denne saken etterpå.
Å gå truseløs poengterer ikke akkurat budskapet hennes, hvis ikke hun er så dum at hun tror at det kommer ord fra alle lepper da, for å si det sånn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar