MEN TANKENE MINE FÅR DU

17. august 2010

Anne tar en Prøysen







Ein skulle hatt en mellion i banken,
å hatt ein mænn ein kunne ha med heim.
Han skulle itte likt å leke sado
for e lik itte pisk å lær å reim.

Han skulle likt å pjuske meg på magen
og også vite når å holde kjeft.
Han trenger itte ha så store muskler
men store sko det hadde jo vært jevt.

Han trenger itte allti være heime
men heller itte allti være bort.
Han kænn gjerne kjøre feit mercedes
for e liker ting som e litt stort.

Å glise heile dagen treng han itte
men alltid ha eit lite smil på lur.
E like itte menn som går på Zoloft
men heller itte menn som er for sur.

Alf Prøysen var nok flinkere til dette
hans romjulsdrøm var lettere enn min.
Det er lettere å finne julenissen
enn å leite etter drømmemannen min.

5 kommentarer:

  1. Jeej, godkjent av Magista er som gull for meg!:) I can rhyme!!!

    SvarSlett
  2. E det nå rart æ digge dæ? Å herre ha du koka sammen sjøl? Så utroli bra! :D

    SvarSlett