MEN TANKENE MINE FÅR DU

18. februar 2010

No brain no pain


Idag sto det en artikkel på adressa om ei mor som var sinna fordi advarselen om at Tiramisuen hun serverte 2-åringen sin ikke sto på FREMSIDEN av varen og for at den var en del av Benitos familiemiddagkampanje. http://www.adressa.no/forbruker/article1446896.ece

Kjære fru skyld-på-andre! De fleste vet vel at Tiramisu inneholder alkohol, men i særdeles små mengder, som jeg tviler på har skadet barnet ditt. Mulig jeg er på jordet nå; men tror du ikke ungen din ville vært mye mer flau over at du går til avisen etter at du har bæsja på leggen og dritt i å lese innholdsfortegnelsen - enn skadet av denne godbiten?
Tiramisu inneholder forøvrig også kaffe og det er vel også noe du ikke trenger stappe i ungen din. Nå har ikke jeg unger, men jeg tror garantert, absolutt, uten tvil og uten unntak at jeg ville lest innholdsfortegnelsen før jeg lot ungen min trykke i seg 2 porsjoner med noe jeg ikke visst hva var. Ja, for du kan jo ikke ha visst hva det var - for da hadde du jo visst hva det inneholdt. Nei, kjenner nesten jeg legger ørene bakover av å lese om sånt.


"Etterpå kjente vi en underlig lukt av 2-åringen som hadde spist to beger. Og til vår store skrekk viste det seg å være alkohol i tiramisuen"

1. Hvis det lukter rart av en 2åring så sjekker du bleien på ungen og ikke innholdsfortegnelsen på desserten.
2. Skrekk!? Altså, ungen blir ikke alkis av å få i seg noe som tilsvarer 4 centiliter lettøl eller noe sånt.
3. Burde du ikke heller tatt med deg ungen og tatt deg en middagshvil istedet for å irritere meg?

Ta ansvar selv! Det er det jeg vil frem til. Dette var ikke verdens undergang og syns heller du skal passe på bedre hva du gir ungen din, både når det gjelder alkohol, koffein og kalorier, enn å løpe til avisa å prøve å senke Rema.

Jeg skal fortelle deg dèt jeg, at den gangen jeg laga meg tomatbønner fra Landlord og oppdaget at den "rare" tomatbønna egentlig var ei helvetes hæslig larve - da, snakker vi om skrekk da! Jeg har ikke spist tomatbønner siden og kommer aldri til å gjøre det igjen. Skulle nesten ønske jeg fant ei larve i en sjokolade også, med samme effekt.


7 kommentarer:

  1. Jeg sjekker ikke alle innholdsfortegnelser, men altså, tiramisuen spiser jeg selv.. Selv om ungene i Amalie Skrams bøker døde av heimert, ja så tror jeg kanskje ikke unger dør av Remas tiramisu..
    (tiril bruker drikke kaffen min forresten og jeg mistenker henne å ha smakt må en rest av kaffebayleys en gang) tror ikke jeg skal si det til avisa....

    SvarSlett
  2. Joa, men hvis du finner en boks Flalalaha på Rema og ikke vet hva det er - så leser du? Og denne dama kan jo ikke ha visst hva det var.
    Tror ikke ungen dine heller har lidd av å tyvsmake på noe akkurat:)

    SvarSlett
  3. sant nok, jeg ville nok ha sjekka litt... men altså, hvis ungene mine hadde blitt fulle av tiramisu som JEG hadde gitt dem, ja så hadde jeg aldri i livet gått til avisa med det :...

    SvarSlett
  4. Ikke engang ei mus hadde blitt full av 2 beger Tiramisu:) Hun dama her var sikkert ikke den varmeste kniven i smøret :p (Øh)

    SvarSlett
  5. Det er bra vi har deg, som sier alt det vi andre tenker

    SvarSlett
  6. Takk Monica, det er bra dere også tenker det jeg sier:)

    SvarSlett
  7. Jepp. Det Monica sa. :)

    SvarSlett