MEN TANKENE MINE FÅR DU

14. februar 2010

Heterochromia iridis


Det er søndag og jeg vet at jeg var på fest igår, det merket jeg på morgenkvisten da jeg synes spurvene kvitret så høyt at jeg måtte ta en paracet. Litt senere måtte jeg ta en til fordi ei flue trampa råhøyt på vinduet mitt. Så idag er jeg egentlig ikke i bloggeform, jeg har jo i utgangspunktet boikottet denne dagen som kun er for mødre, romantikere og bollefråtsere.

Det var en poet som skrev så fint et dikt til meg i et annet innlegg, og selv om jeg ikke vet hvem som skrev det, enda, så vet jeg det er en som har sett meg. For jeg har Heterochromia. For dere som ikke vet hva det er så betyr det at man har forskjellig farge på øynene. Jeg har et blått og et som er nesten helt brunt. Jeg kaller det "brunøye" noen ganger, men det høres litt ekkelt ut.
Når folk sier; "Oj, du har et blått og et brunt øye" så er det ikke fordi jeg ikke vet at jeg har det at jeg ser overrasket ut noen ganger, men fordi jeg glemmer det og tenker sjeldent på det.

Det er mange kjendiser som har det, alle vet jo David Bowie har ulike øyne. Det sies at han har en skade så han er vel egentlig ikke med i klubben. Kate Bosworth, Jane Seymore og Kiefer Sutherland. Åsså meg da.

Uansett, takk for fint dikt - nå skal jeg se OL til jeg sovner.

4 kommentarer:

  1. jøss har du sånne øyne på ordentlig??? :P

    SvarSlett
  2. Glad du likte det :)

    SvarSlett
  3. Kjære anonym; du er klar over at kanskje alle andre enn akkurat deg blir mistenkt for å være så søt - når du kan få all æren selv? :p

    SvarSlett