MEN TANKENE MINE FÅR DU

1. august 2011

De små ting





Jeg har alltid vært ganske snill, men i det siste har jeg lagt ekstra merke til de små tingene jeg selv gjør - som er større for de som merker de. Kan hende at jeg gjør mer små ting nå enn før 22. juli - eller så bare har jeg blitt mer oppmerksom på at slike ting gjør faktisk dagene bedre, for meg og andre.
Små ting som at i dag ga jeg bort parkeringslappen min til ei dame fordi jeg hadde beregnet altfor mye tid hos legen. Jeg slapp frem en fyr (som var elendig til å kjøre) i en rundkjøring, istedet for å banne, gi gass og holde på retten min. To hendelser med snillisme på bare noen timer, og dagen er enda ikke over!

Jeg tror at hvis alle hadde snillismen med seg alltid så ville mange flere ha bedre dager, det skal ikke så mye til før man gleder en annen og man vet jo selv hvor glad man blir når andre gjør små ting som egentlig er ganske store. Det er jo Kardemommeloven - men jeg skulle ønske den var iboende i alle og ikke en lov man skulle huske å følge. Liksom. På en måte.

Så noe, enda mer, hverdagslig; I går kveld sovnet jeg med mp3spilleren i øret. Mener selvsagt med øreproppene som hører til den i ørene, ellers hadde jeg vel knapt fått sove. Men anyway; den siste sangen jeg hørte før jeg sovnet var Insomnia med Faithless. Ironisk hva?
Dessuten drømmer jeg utrolig mye rart for tiden, ei natt drømte jeg om en jeg var sammen med for ørten år siden, natta etter drømte jeg om skyting og vonde ting, natta etter var jeg gravid. Ønsker jeg var drømmetyder.
Ønsker også jeg var frisk, for jeg syns kanskje magen min er litt ekstra lumpen for tiden. Men jeg skal være glad for at jeg kan kjenne smerte, tenk på de som har CIPA. Eller enda verre; de som har dette.

Til sist har jeg en oppfordring, kan NOEN fortelle meg hvordan Stevie Starr klarer det han gjør?? Jeg blir nesten litt uvel av å gruble på dette og jeg er redd jeg kommer til å prøve det han gjør for å finne ut av dette. Skulle tatt seg ut at jeg måtte inn på sykehuset for å fjerne en mobil fra tarmene i tillegg. Så hvis noen kan si hva han gjør så er jeg ganske takknemlig.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar